achteraf invullen EAF, tegenpartij trekt zich terug

klaasvaak
Topic Starter

achteraf invullen EAF, tegenpartij trekt zich terug

#1 , 20 nov 2011 23:31

zo 13 nov: aanrijding met gewonden met 1 tegenpartij, politie komt erbij om PV op te stellen, er is 1 getuige, er wordt geen EAF ingevuld, er worden geen gegevens uitgewisseld.
vr 18 nov: ik krijg van de politie een attest verkeersongeval en ben dus in bezit van de gegevens van de tegenpartij, ik bezorg dit aan mijn verzekeraar, de verzekeraar laat mij weten dat ik best nog een EAF invul samen met de tegenpartij
za 19 nov: ik contacteer de tegenpartij en die is akkoord om de dag erna samen het EAF in te vullen bij hem thuis.
zo 20 nov: de tegenpartij bedenkt zich en wil niet meer meewerken, hij zegt dat zijn verzekeraar reeds zo'n formulier heeft ingevuld , ik zeg nog dat zo'n EAF door beide partijen moet ingevuld en ondertekend worden, de tegenpartij antwoordt dat ik maar bij zijn verzekeraar de documenten moet gaan inkijken, ik informeer nog eens bij de politie en die raadt me af rechtstreeks contact te nemen met de tegenpartij.

Wat moet ik doen?
Mijn kant van het EAF invullen, de andere kant leeg laten en alsnog bezorgen aan mijn verzekeraar?
Moet ik de doorslag van het EAF aangetekend verzenden aan de tegenpartij? Misschien wil die dan alsnog overgaan tot samen invullen?
Moet ik de tegenpartij of mijn verzekeraar aangetekend op de hoogte brengen van het terugtrekken van de tegenpartij?
Op het attest verkeersongeval staat niets vermeld over de getuige die nochthans verhoord werd. Is dit normaal?
Andere tips?
Laatst gewijzigd door klaasvaak op 21 nov 2011 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 21 nov 2011 08:55

Politie heeft PV opgemaakt of niet? Normaal gaat hier dan alles instaan wat uw verzekering moet weten.
Als uw verzekering nog steeds een EAF wil, vul dan enkel uw deel in en geef dit aan hen.
Als u de gegevens van de getuige heeft, bezorg dan ook zeker aan uw verzekering, of u nu nog een EAF moet invullen of niet.

willby

#3 , 21 nov 2011 10:18

Niet vergeten het PV nr. erop te vermelden, dan komt alles vanzelf in orde of de andere partij zich terugtrekt of niet.

Reclame

klaasvaak
Topic Starter

#4 , 21 nov 2011 22:57

Dank voor de reacties. Ik heb mijn versie ingevuld op het EAF en binnengebracht bij mijn verzekeraar. Hij moet het maar verder uitzoeken mbv het PV.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 nov 2011 23:36

Verzekering vraagt PV op en krijgt via hun advocaat inzagerecht

fendtje

#6 , 22 nov 2011 09:47

Dank voor de reacties. Ik heb mijn versie ingevuld op het EAF en binnengebracht bij mijn verzekeraar. Hij moet het maar verder uitzoeken mbv het PV.

met wat geluk regeling in der minne.
of anders wachten op uitspraak politie rechtbank ( 2 jaar) ?

Terug naar “Verkeersongevallen”