aanrijding geparkeerde auto

plex454
Topic Starter

aanrijding geparkeerde auto

#1 , 18 sep 2011 20:05

Dag,

Mijn auto stond vannacht geparkeerd op een veldje naast ons appartement.
Vanmorgen zag ik dat nog een auto zich naast mijn auto gewrongen had en daarbij mijn rechterachterkant serieuze lakschade heeft toegebracht, waarbij laksporen van mijn auto aan zijn linker voorzijde zichtbaar zijn. Hierbij heeft hij zelf nog veel meer schade aangezien hij nog aan mijn trekhaak is blijven hangen met zijn wielkast.
De bandensporen in het zand bevestigen dat hij een erg onhandig manoevre heeft gedaan.
Ik ken de eigenaar van deze wagen echter niet en heb vervolgens bovenstaande vaststellingen laten doen door de politie. Blijkbaar is het een geleasede wagen, dus de eigenaar konden ze niet direct achterhalen.
Aangezien ik hem/haar vandaag nog niet gezien heb, en de wagen nog altijd onaangeroerd staat vermoed ik wel dat die onder invloed was.
De verzekering heb ik ook verwittigd.

Zijn er nog verdere stappen die ik moet ondernemen? Ik vermoed dat het lange tijd kan gaan duren vooraleer de schade vergoed gaat worden, als dat zelfs het geval is. De agent vertelde me dat indien het tot een rechtzaak zou komen, ieder voor zijn eigen schade zou opdraaien. Enige ervaringen hiermee?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 18 sep 2011 20:15

de verzekering is ingelicht, meer kunt ge niet doen op de moment.

als de verzekering van de tegenpartij niet te moeilijk doet kan dat 'rap' gaan.

als ze moeilijk doen kan het wel even ( maanden ) duren, dan is het zelfs nog niet tot een rechtszaak gekomen.

het is niet aan de agent om te oordelen wie er in fout is en wie er in fout zal gesteld worden mocht het tot een rechtszaak komen.

afgaande op uw verhaal zou in theorie uw schade vergoed moeten worden door de tegenpartij ( verzekering )

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 sep 2011 22:26

Van wie is het veldje?

Reclame

plex454
Topic Starter

#4 , 24 dec 2011 12:54

Vervolg:

-Veldje is van derde partij.

-De verzekering van de tegenpartij is blijkbaar net zoals mijn verzekering V*****.

-Het staat buiten enige vorm van twijfel dat ik in mijn recht ben (er zijn genoeg foto's, afmetingen staan in PV; natuurlijk moet misschien een politierechter daar uiteindelijk over oordelen).
-Mijn verzekeringsagent van V. heeft me niet correct ingelicht en liet het eerst uitschijnen dat de hele herstelling via directe betaling aan de garage ging gebeuren.
-Ik ben zo stom geweest om niet uitdrukkelijk te vragen dat zo te bevestigen.
-Eens aangekomen bij de garage, blijkt de directe betaling helemaal niet in orde te zijn; de verzekeringsagent bevestigt dit, waarvoor zijn excuus.
-Inmiddels schiet ik het bedrag van 650 euro voor (valt weliswaar nog mee, maar is zeker meegenomen in deze periode).

-Op mijn vraag of V. het niet intern kan regelen, aangezien de tegenpartij hier ook is verzekerd, krijg ik negatief antwoord.
-De verzekeringsmaatschappij heeft blijkbaar de veroorzaker van het ongeval al 3x aangeschreven om een verklaring, maar deze laat het na om te antwoorden.
-Indien het dus via de politierechtbank moet gaan, kan ik volgens mijn makelaar nog minstens 6 maand op mijn geld wachten.

-Even terzijde. De veroorzaker van het ongeval rijdt inmiddels al met een gloednieuwe bedrijfswagen rond.

-Kan ik iets doen om V. sneller te doen uitbetalen of is het gedrag van deze maatschappij volledig correct?

Drone

#5 , 24 dec 2011 17:35

als de verzekeringsmaatschappij een "fout" heeft gemaakt, kunt u dit aankaarten bij de hoofdzetel en ( als ik mij niet vergis ) de economische inspectie.

maar het zal vrees ik langs de politierechtbank moeten gaan als ik het lees.

6 maand is een beetje optimistisch, het zal eerder een jaar of zelf nog iets langer kunnen duren eer uw zaak dan voorkomt.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 dec 2011 18:04

Er is PV opgesteld door politie.
Wie zegt dat verzekering al inzage heeft gekregen in dossier?
Gezien u PV nr hebt kan u aan de politierechtbank navragen hoever het dossier staat.
Hebt u via uw verzekering een advocaat?

Terug naar “Verkeersongevallen”