Je zou eens moeten weten voor hoeveel Vlamingen "staan wachten om de baan op te rijden" hetzelfde is als "een maneuver uitvoeren". Een beetje zoals veel Vlamingen denken dat uw richtingaanwijzes aanzetten op het moment dat uw manuever al bezig is, hetzelfde is als "tijdig uw richtingaanwijzers gebruiken" (zie ik dagdagelijks op de baan). 'k gaf het dus maar even mee voor de volledigheid.TS bevestigd dit toch "Aanrijding bij gelijktijdig uitgevoerde manoeuvres".
Er bestaat geen bepaling dat de bestuurder die op de rijbaan een manoeuvre uitvoert voorrang zou hebben op de bestuurders die een manoeuvre uitvoeren door de rijbaan op te rijden.Moet iemand die van parking/oprit rijd geen voorrang verlenen aan alle verkeer op de rijbaan
Aie, dat werpt natuurlijk een héél ander licht op de zaak. Dat is handig gezien van de vrachtwagenchauffeur. Nu vrees ik voor u, dat de de auto in fout gesteld kan worden.De vrachtwagenchauffeur heeft op het aanrijdingsformulier geschreven dat hij stopte om te zien of de weg vrij was. Dus misschien heb ik het inderdaad verkeerd verwoord, Gebruiker21. Maar eigenlijk... zoals op mijn schets te zien, de vrachtwagen z'n voorkant was al deels op de baan.
Helaas voor u, zal het in de rechtbank wellicht luiden dat ertegenaan rijden nog véél fouter is ....Dan is dat wel een heel verkeerde plaats en moment om te stoppen om te zien of die op de baan kan. Da's op zich al fout