Daarstraks ben ik aangereden door een auto op mijn moto maar er is wat discussie over wie dat in fout is.
Situatie:
![Afbeelding](http://i67.tinypic.com/9qire1.png)
Was binnen de bebouwde kom, ik reed al hele tijd achter deze auto en hij reed zon 20-30km/u.
Aangezien je daar 50 mocht wou ik deze gaan inhalen.
Hij pinkte nog niet op de moment dat ik op het linker baanvak zat,vanaf dat ik ter hoogte tussen de chauffeur en de Achterbank zat van de auto pinkt hij en begint onmiddellijk af te draaien (waren blijkbaar parkeerplaats aan het zoeken en wilden terugdraaien).
Hij heeft me dan licht geraakt (gebeurde op hele lage snelheid en hoorde en zag mij waarschijnlijk een halve seconde nadat hij begon te draaien) vooraan op mijn rechterkuip en ben ik er met mijn been tegen gekomen, bij hun was de schade echt op de hoek van de auto.
Nu is het natuurlijk wat discussie ofdat hij al pinkte of niet ( als hij zou pinken zou ik toch niet voorbijsteken zou ik denken...).
Voor hun was de schade niets omdat het een oude auto was en al aangaf dat het maximum een kleine kras zou zijn.
Bij mij merkt vooral een kras zichtbaar en lichte pijn aan been en knie.
Aangezien dat het nogal donker was daar hebben we nog niets ingevuld (hoefde voor hun ook niet) en gegevens gedeeld zodat we morgen als het licht is kunnen kijken naar de schade en eventueel papieren invullen.
Ik lees op internet vooral dat zoiets doordat het een woord tegen woord is 50/50 is en beide eigen kosten moeten dragen?
De schade aan mijn moto valt volgens mij heel goed mee (2j geleden volledig opnieuw gespoten...) En denk vooral het aan te geven voor het (mogelijk fysiek letsel).
Iemand ervaring met een gelijkaardige situatie of wat zegt de wet?
Alvast bedankt voor jullie input!