afgelopen vrijdag auto-ongeval gehad in het midden van een bocht met tegenligger. (zie afbeelding).
Even info bij tekening (mijn tekenkunsten zijn niet wat het moet zijn
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik ben voertuig A en rijd dus 'van beneden naar boven'. In de bocht is er een frituur welke enkele parkeerplaatsen heeft vlak naast de rijbaan (evenwijdig met de bocht).
Op het moment dat ik in de bocht kom vliegt er een tegenligger (voertuig B) ook uit de bocht, we proberen allebei te remmen maar ik reed al extreem aan de rechterkant en had geen zin om geparkeerde auto's te raken. De tegenligger heeft nog naar rechts uitgeweken maar het was te laat.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Op de tekening lijkt het alsof het "na" de bocht is gebeurd, maar in werkelijkheid was het in het MIDDEN van de bocht.
Ik heb meteen foto's genomen en hebben de wagens aan de kant gezet (incl. de brokstukken opgeruimd).
Papieren e.d. ingevuld en na afloop kwam er een vrouw uit de frituur met het verhaal dat zij bij de verzekeringen werkt en mij vertelde dat ik waarschijnlijk in fout ging zijn...
Op de foto's is DUIDELIJK te zien dat de tegenligger na de aanrijding scheef op de rijweg staat met zijn "achterste" op mijn deel. *opmerking: het is geen brede weg maar geraken wel nipt 2 wagens naast elkaar*
Het is mijn eerste ongeval en naar aanleiding van de "dame van de verzekeringen" (welke ik overigens dus niet ken!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Mijn inziens is de tegenligger in fout, omdat wel duidelijk blijkt op foto(!!!!) (ook de tekening op het aanrijdingsformulier is blijkbaar niet echt duidelijk) dat de tegenligger na de aanrijding schuin over de rijweg staat. (ook vertelde de dame van de verzekeringen mij dat ik dit niet moet zeggen tegen de verzekering dat de auto zo stond, NA de aanrijding, want dat hij heeft geprobeerd om uit te weken en ik niet????).
Kan er mij iemand hier omtrent mee helpen? Wat klopt er van wat de vrouw zei? of zal dit weer een procedure op de lange baan worden?
Alvast bedankt!!
Tekening:
![Afbeelding](http://img266.imageshack.us/img266/6182/ongeval.th.jpg)