Auto en bromfiets ongeval

Dalim
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: Auto en bromfiets ongeval

#16 , 22 jan 2025 11:56

Luc alsjeblieft zeg

Je bent echt een overdrijver, correctionele rechtbank voor een aanrijding waarbij er geen verzwarende omstandigheden zijn.

Natuurlijk ben ik enkel bezorgd over mijn eigen schade, hij had beter uit zijn doppen moeten kijken.

Zoals ik al eerder heb vermeld mijn pinker stond aan, ik heb in mijn spiegels gekeken.

De bromfietser heeft ingehaald of kon niet tijdig remmen.

Hij stelt het helemaal goed en kon zo weer verder rijden op naar zijn nieuw accident.

Denk je nu echt dat ik bezorgd ben over wat er hier van komt, ik hoor graag andere mensen hun verhalen maar jij bent echt een overdrijver.

Voor de verduidelijking het was een pizza koerier, opgejaaid door zijn werkdruk, komt er nog bij dat hij zijn 2 de dag met de brommer pas was.

Ik wens je nog veel succes luc!

bosprocureur

#17 , 22 jan 2025 12:02

't is misschien een detail, maar die bromfietser, werd die gewond bij dat ongeval ?

Dalim
Topic Starter

#18 , 22 jan 2025 12:08

't is misschien een detail, maar die bromfietser, werd die gewond bij dat ongeval ?
De moment zelf niet, maar hij heeft nog steeds de mogelijkheid om naar de dokter te gaan.

Reclame

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#19 , 25 jan 2025 00:23

We politie is ter plaatste geweest zei hebben het aanrijdingsformulier ingevuld, hierop gaf de bromfietser aan dat ik mijn pinker zogezegd niet heb gebruikt.
Heeft u dat EAF getekend ?
Dan bent u gesjareld ...

Je tekent NIET enkel voor wat er aan jouw kant staat
Je tekent voor akkoord met het volledige EAF

Zo'n ongeval verschilt naargelang je gestopt bent of niet
En er worden er hopen foutief beoordeeld, oa van een collega van me die er zo goed mee weg kwam.

In een rijdende situatie
Je moet je EN zo veel mogelijk naar links begeven, EN pinken
Dan mag je niet meer linbks ingehaald worden

Indien gestopt:
Als je gestopt was, en de wagens achter je ook, doet de bromfietser een manoeuvre door om je / jullie heen te rijden, en is dat nog niet beëindigd op moment dat die tegen je rijdt

Inazuma

#20 , 25 jan 2025 00:31

https://www.gratisrijbewijsonline-forum ... hp?t=17139
Inhalen wordt niet beschouwd als een manoevre; links afslaan wel.
Links afslaan, of een aanpalend eigendom IN rijden, is GEEN manoeuvre ...

Het is hier de bromfietser die mogelijk een manoeuvre deed - als Vraagsteller gestopt was alvorens af te slaan, reed de bromfietser omheen een hindernis
Dat manoeuvre was nog niet gedaan bij het ongeval

Rechtdoor heeft NIET altijd voorrang.
Meer zelfs, in dit soort situaties is rechtdoor doorgaans ook juridisch de pineut.
Maar er zijn terzake ook veel gerechtelijke dwalingen - jouw zaak kan er één van zijn
Deels foute vonnissen
Deels omdat de omstandigheden fout vastgelegd zijn omdat men de wetgeving en de (Cassatie) rechtspraak niet kent ...

De Cassatie rechtspraak kennende, en me ervan bewust worden in hoeveel situaties je dat als "rechtdoorgaand verkeer" in een voorrangsplichtige situatie brengt, is één van de redenen waarom ik niet meer met de motor rijdt ...

Dalim
Topic Starter

#21 , 28 jan 2025 15:08

Ik heb geschreven: links afslaan, pinker aan, bromfietser haalt op dat moment in.

Heb er foto’s bijgevoegd waarop te zien is dat mijn pinker aan stond. Het ongeval is gebeurd om 18:55 foto’s zijn gemaakt om 18:56.

Zijn verklaring: stond stil, slaat af zonder pinken.

Heb dit eaf getekend maar verklaringen zijn tegenstrijdig.

Zal wel zien wat er van komt, in mijn belevenis had hij niet meer moeten inhalen, het kan ook dat hij niet oplette en niet tijdig kan stoppen want ik heb hem niet in mijn zij spiegel gezien. Ik rijd met een kleine camionette zonder achteruit kijk mogelijkheid.

Inazuma

#22 , 30 jan 2025 01:24

Zijn verklaring: stond stil, slaat af zonder pinken.
Die verklaring is ideaal voor jou ...

Als je stil stond, is er geen sprake van inhalen deed de bromfietser een manoeuvre door omheen je te willen rijden
Dat manoeuvre is niet voltooid op moment van de botsing

Jij deed géén manoeuvre

:arrow: Bromfietser in fout ... ongeacht eventuele overtredingen door jou

"Afslaan" kan zowel gebeuren als je blijft rijden, als wanneer je tussendoor stopt

Dit soort ongevallen gaat over details ...

Terug naar “Verkeersongevallen”