Brievenbus aangereden

peperkoek
Topic Starter

Brievenbus aangereden

#1 , 03 feb 2025 18:24

Hallo,

1 van de buren heeft mijn brievenbus aangereden.

Hij heeft een ongevalsaangifte ingevuld.

Ik heb geen brandverzekering (ooit vergeten overnemen na de scheiding, intussen in orde), maar dus niet voor eind 2024.

Zijn verzekeringsmakelaar zegt nu, aangezien ik (als slachtoffer), geen brandverzekering had, we het maar onderling moeten regelen.

Klopt dat?
Want hij heeft de schade veroorzaakt en hij is wel verzekerd.

Bedankt!

basejumper

#2 , 03 feb 2025 19:31

Beste

Gezien u geen verzekeraar heeft zal u bij een schadegeval zelf moeten zorgen voor een expert en eventueel juridische bijstand. Die gaan u veel kosten...
Terwijl een nieuwe brievenbus doorgaans niet zo duur is.
Indien de verzekeraar van uw buur optreedt zal er een expert komen die de schade schat. rekening houdend met leeftijd van de brievenbus.
Waarom zou het voor u een voordeel zijn dat zijn verzekeraar wel optreedt? U zal hem dan in gebreke moeten stellen (iets wat anders uw verzekeraar had gedaan) U zal de geplogenheden en regels van schaderegeling moeten toepassen... Wat is er op tegen dat u het regelt met de buur? Als het over een paar honderd euro gaat is het voor de buur doorgaans ook voordeliger dan een stijging van bonus malus.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Thomas Morus
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 feb 2025 19:45

U hebt geen relatie met de verzekeraar van uw buur. U stelt uw buur aangetekend in gebreke dat hij uw schade moet vergoeden. Of hij zijn verzekeraar al of niet beweegt tot tussenkomst is zijn zaak.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”