Onlangs heb ik een ongeval veroorzaakt. Doordat ik een inschattingsfout heb gemaakt heb ik er voor gezorgd dat een wagen is moeten uitwijken en die is vervolgens op een verkeerspaal gereden.
Korte schets :
![Afbeelding](http://i66.tinypic.com/359e6nq.png)
Ik (rode wagen) ging mijn afslag uitvoeren doordat ik dacht ik nog meer dan genoeg tijd had om mijn manoeuvre uit te voeren.
Desondanks dat de wagen van de tegenpartij (groen) met hoge snelheid kwam aangereden ben ik zonder twijfel in fout doordat hij voorhang op me had. Politie ter plaatse gekomen etc en nu bleek het dat mijn technische keuring recent vervallen was.
Nu heb ik het volgende probleem waar ik wat meer duidelijkheid in wil door ervaren personen met kennis betrekkende tot deze kwestie :
Mijn verzekeringsagent heeft me een brief op gestuurd waar in staat dat ik moet aantonen dat de gebreken van de technische keuring niets te maken hebben met het feitelijke ongeval. Het volgende gebrek werd vast gesteld toen ik naar de keuring ging : Banden vooraan aan vervanging toe en de silentblok van mijn draagarm moest vervangen worden (ophanging).
Nu lijkt het mij vanzelf sprekend dat deze gebreken niets te maken hebben met het ongeval doordat ik een inschattingsfout heb gemaakt.
Ik heb geen ongeval veroorzaakt door een technisch gebrek waardoor ik de wagen niet meer onder controle had of dergelijke. Ook heb ik meteen geremd toen ik zag dat de tegenpartij plots heel dichtbij kwam.
Heeft iemand hier ervaring mee die mij een beter inzicht of bevestiging kan geven van mijn veronderstelling ?
Volgens de verzekering moet ik zelf aan tonen dat de staat van mijn voertuig niets te maken had met het ongeval. Hoe pak ik dit het beste aan ?
Met vriendelijke groeten!
Alvast bedankt