Beste forumleden.
Toen ik gisteren van het werk richting huis reed stond er op mijn gebruikelijke route file waardoor ik besloot om binnendoor te rijden.
Achteraf gezien een enorm slechte beslissing aangezien er op de binnenweg een
landbouwsluis aanwezig was.
Omdat ik niet bekend was met de term "landbouwsluis" besloot ik de onverlichte weg te volgen waarna er een versmalling van de weg volgde met in het midden een verhoging. Omdat ik wel eens vaker in Nederland rijd, dacht ik dat dit gewoon een lichte verhoging was maar dit was helaas niet het geval.
Eenmaal bij de versmalling aangekomen (snelheid +- 30 km/h) merkte ik op dat de betonblok in het midden veel hoger was dan verwacht waardoor ik dus met mijn wagen over de betonblok schuurde van voor tot achter.
Aangezien het donker was in de straat kon ik de schade niet meteen inschatten, wat ik wel zag is dat mijn bodemplaat in 1000 stukken op de grond lag verspreid.
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb momenteel enorm veel schade aan mijn auto ( versnellingsbak, subframe, stuurbekrachtiging etc...).
Enkele waarnemingen:
- Er staat geen bord dat aangeeft dat ik deze straat niet in mag draaien.
- Er staat een gevaarsbord met onderschrift "landbouwsluis" op meer dan 100 meter van de versmalling met sluis
- De straat is volledig onverlicht
- Buiten het bord vermeld in bullet 1 staan er geen borden vlak voor de landbouwsluis.
- Zoals de zien op de streetview link is er een volle witte lijn geschilderd waar de binnenweg de hoofdweg kruist
Nu vind ik persoonlijk dat de schade die ik heb opgelopen, niet in proportie is met de eventuele overtreding die ik heb gemaakt.
Ik weet dat we hier over de Nederlandse regelgeving spreken, maar heeft iemand van jullie ervaring met de reglementering hieromtrent?
Heb ik hier eventueel nog een poot om op te staan? Of moet ik me neerleggen bij de geleden schade die me duizenden euro's gaat kosten.
Hieronder de link:
https://www.google.be/maps/@51.3472154, ... 312!8i6656
mvg