nummerplaat uitschrijven

mondeo17
Topic Starter

nummerplaat uitschrijven

#1 , 28 feb 2013 20:13

Even de situatie schetsen. Mijn ex rijdt rond in een wagen die op haar naam staat. Aan de wagen hangt een nummerplaat op mijn naam. Nu zou ik deze plaat willen laten uitschrijven, maar ik weet niet waar mijn ex zit. Ben bij de politie geweest voor een formulier van diefstal, maar daar zeiden ze dat dit niet kon. Ze gaven me het advies om de plaat zelf af te draaien als ik de auto ergens zag staan. Maar als ik niet weet waar mijn ex is hoe weet ik dan waar die auto is? En ik wil zo snel mogelijk die plaat van mijn naam af.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 feb 2013 21:08

En waar woont uw ex? Dat kan u navragen bij de gemeente.
De nummerplaat is niet in u bezit.
U krijgt mogelijk ook de overtredingen en de belastingen naar uw adres gestuurd?
Klopt dat?

mondeo17
Topic Starter

#3 , 28 feb 2013 21:38

Ja overtredingen krijg ik inderdaad,zodoende wil ik die plaat laten schrappen. Maar momenteel heeft mijn ex geen domicilie. Ze is deze week officieel geschrapt op mijn adres.

Reclame

Franciscus

#4 , 28 feb 2013 21:49

Effectief geschrapt of voorstel schrapping?
Weet iemand van haar familie haar dan verblijven.
Vanaf het ogenblik dat ze feitelijk ( melding bij politie) het echtelijk/samenwonend dak heeft verlaten kan u de overtredingen aan haar doorgeven.
U dient indien u de briefwisseling opent steeds verwijzen naar het PV van schrapping.

Best dat u ook eens gaat praten met uw kwartierinspecteur want in de meeste politiezone's zal het deze zijn die met al die papieren bij u langs moet komen.
U han over info beschikken en de KwI ook. Deze samenbrengen kan interessant zijn.
Waar werkt ze bv? U weet het niet maar KwI kan via Rva dat wel te weten komen.
Heeft ze steun OCMW? KwI kan haar daar onderscheppen.
Wie betaald de verzekering van het voertuig?
Wie gaat het voertuig ter keuring aanbieden?

U mag mij ook een pb sturen.

mondeo17
Topic Starter

#5 , 04 mar 2013 14:22

Mijn ex- is effectief geschrapt, (is op de gemeenteraad voorgekomen) er is niemand die weet waar ze haar domicilie nu heeft. Ze is gestopt met werken (haar nieuwe vriend heeft haar baas uitbetaald zodat deze haar ontsloeg, en zij kon gaan stempelen) en ik betaal de verzekering van het voertuig en ook de keuring is op mijn naam. Alles staat op mijn naam behalve het voertuig zelf.

Franciscus

#6 , 04 mar 2013 16:50

Dan kan u de verzekering opzeggen toch?

Gaan stempelen .... dan weet de RVA toch waar ze verblijft ..... via politie kan hier 'iets' aan gedaan worden.
Trouwens waar woont haar 'vriend'.
Waar is haar bank en waar wordt er geld afgenomen ......dit zijn zaken die politie wel kan te weten komen.

U dient uw ex aangetekend in gebreke te stellen op het officiële laatste adres ...
Daarna (pak 14 dagen) kan u aangifte doen van misbruik van vertrouwen en misbruik van de nummerplaat.

Terug naar “Andere”