Vorige week werd ik geopereerd, er zat een groot gezwel in schildklier. Super chirurg, niet echt veel pijn gehad nadien. Mooi litteken ook, dat terzijde...
Uit voorzorg werd ik een dag en nacht op intensieve gehouden, dat was 1 juli een snikhete periode. Geen ventilatie in de kamers of ramen die openkonden dus kletsnat lijf van zweet, geen oog dichtgedaan, kan ook niet met al die draden aan je lijf. Heel veel licht in de gang, lawaaierige verpleging en vooral 's nachts stond hun radio aan! Om elk uur kwamen ze met thermometer en bloeddrukmeter, vragen ze nog heb je goed geslapen waarop ik kortbondig antwoordde dat kan niet met al dat lawaai in de gang en licht. Waarop ze nog onvriendelijk reageerde ook. op intensieve wordt helemaal niet gedacht aan rust en stilte al begrijp ik dat het niet helemaal mogelijk is ze moeten ook hun werk doen maar muziek aan vind ik er toch over. Enige wat ik kon vragen was om de deur toe te doen om lawaai iets te dempen wat ik dan 4 keer heb moeten vragen maar dan werd het nog warmer in de kamer.
Oke, dat ze elk uur bloeddruk enz meten begrijp ik nog maar 's nachts radio aan? Voor rust moet je niet naar het ziekenhuis. Flessen water waren dan ook bijzonder warm, niet gekoeld.
Eens op gewone kamer was het een enorm verschil, daar wel rust en stilte.