Onder mijn dakgoot zitten 2 bosduiven op een bakje van de electriciteit. Volgens de maatschappij kan dat geen kwaad voor het bakje. Helaas de mest van die vogels komen beneden op het voetpad terecht wat niet alleen vuil is maar gevaarlijk voor he tuitglijden. Ook hebben de voetgangers kans om zo een plets op hun hoofd te krijgen of in hun gezicht.
Er passeren daar ook veel scholkindjes en ik vind het onveilig voor hen om er in uit te glijden en met hun gezicht of handen in terecht te komen. Water over uitgieten gaat niet ,het moet afgeschraapt worden. daarbij is het niet mijn taak om dit te doen. Ik moet mijn voetpad onderhouden met water of vegen alsook het onkruid tussen de voegen weghalen.maar duivenmest die op eigendom van de electriciteits maatschappij is denk ik niet dat ik daar verantwoordelijk voor ben. De stad Aalst is al eens komen die mest wegspuiten met hoge drukreiniger ,maar nà twee dagen ligt er al weer mest natuurlijk.
Ik veronderstel dus dat de electriciteits maatschappij verantwoordelijk is en moet zorgen dat de oorzaak dus de duiven daar moeten verwijdert worden. Zonder dat ik mij daar mee moet bemoeien. ????
dank Yvonna