Beste,
k ben al een tijdje aan de gang met de aanvraag van een restauratiepremie voor een beschermd monument. Aanvraag gebeurde in feb 2009 - bevestiging van goedkeuring 3 sept 2010 nu wacht ik sindsdien op de premietoekenning. Door omstandigheden kan ik helaas niet langer wachten en ik ben dan ook van zin om de premie te laten vallen en de werkzaamheden te starten. Werkzaamheden die uitgevoerd worden moeten volgens het ingediende dossier gebeuren ( goedkeuring sept 2010) maar kunnen pas in aanmerking komen voor een premie als deze premie gebudgetterd wordt en dit gebeurde nog niet.Premiegoedkeuringen gebeuren navenant de beschikbare fondsen en worden in het begin van elk jaar toegekend. Waarschijnlijk zou mijn dossier zelfs niet gekeurd worden in 2012. Nu ben ik er quasi zeker van dat andere gelijkaardige dossiers voorrang verkregen hebben bij de subsidie toekenning, en dit is volgens mij een inbreuk op het gelijkheidsbeginsel. Ik ken dossiers die later ingediend werden dan het mijne en die in maart 2011 hun premie goedkeuring verkregen.Het gebouw is in dermate slechte staat dat ik niet langer kan wachten op de premietoekenning. Heb ik hier een dossier om eventueel deze premietoekenning af te dwingen ?
Met vriendelijke groeten,