Hallo,
een ex-vriend van mij had schulden die op zijn kinderen terecht zouden komen en ben dan voor hem een persoonlijke lening aangegaan er is een rechtsgeldige overeenkomst daarvan opgesteld , is voor de rechtbank gekomen maar na de eerste keer uitstel kreeg ik de keer erop ineens 3 zware aanklachten tegen mij ( misbruik van vertrouwen, valsheid in geschrifte en oplichting ), is dan naar correctionele gegaan daar 8 maanden nadien van elke klacht vrijgesproken maar wel bij de politie moeten gaan vingerafdrukken en foto's laten nemen en 200 blz bewijsmateriaal binnengebracht wat een vernedering als je weet dat dit allemaal valse beschuldigingen zijn,
zou toen 2500 euro schadevergoeding krijgen en hij moet de gerechtskosten betalen maar helaas mr haalt het nog eens in zijn hoofd om beroep aan te tekenen en weer maanden wachten ondertussen betaal ik de lening bij de bank al 2,5 jaar af met een bedrag van 520 euro per maand als alleenstaande en op invaliditeit dus voor mij rampzalig dat dit zolang aansleept
in Hof van beroep ook vrijgesproken (lijkt me logisch) maar daar 0.00 euro schadevergoeding en 82 euro gerechtskosten begrijpen voor wie begrijpen kan.
Nu moet het terug naar de Burgerlijke Rechtbank maar de maanden die dit nog in beslag zal nemen (pas begin volgend jaar) zijn nog maanden die ik de lening moet betalen en sta aan de rand van de afgrond is de laatste keer geweest dat ik dit heb kunnen betalen volgende maand lukt dit niet meer, heb al alles van waarde verkocht om de lening te kunnen blijven betalen maar helaas leef al 2,5 jaar in een hel samen met mijn dochter die op de koop toe ook niet beschermd is daar hij hier weggegaan is 2 dagen voor we een afspraak hadden bij de notaris
mijn vertrouwen is helemaal zoek en zie geen oplossing meer het o.c.m.w heeft tijdelijk mijn huishuur betaald (dus daar ook al schulden) maar stopt daar nu mee.
Conclusie voor mij is dat criminelen alles mogen en kunnen en ik hier lijdzaam moet toezien wachten en ondergaan, kan iemand me raad geven wat ik kan doen welke instantie me kan helpen of welke persoon zich eens mijn toestand nakijkt?
Kan ik na da vrijspraak in Hof van Beroep aanklacht tegen hem indienen ? en welke dan?
Mijn advocaat zegt me daar niet mee bezig te houden maar het loopt dan ook mis hij is gefrustreerd doordat het voor hem een zaak van niets was niet betwistbaar en het zou maar enkele maanden duren betalen zou hij toch moeten, heeft al staan roepen en tieren tegen mij aan de telefoon omdat er een fout was gebeurd met de zaak op de rol te zetten het bewijs daarvan moet ergens verkeerd beland zijn,
ik ga er vanuit als dat zo is je je advocaat daarvan op de hoogte stelt het gevolg was roepen en tieren tegen mij en na nazicht is toch gebleken dat ik het juist had had het trouwens 3 keer laten nakijken vooraleer hem daarover te spreken, op de koop toe houd hij zich niet aan de mondelinge afspraak dat ik hem 500 euro zou betalen bij het eerste onderhoud en dan pas na de rechtszaak de rest maar helaas kreeg vorige week een mail dat hij nog eens 500 euro eist dan moet u weten dat de tegenpartij eens een betaling van 1500 euro heeft gedaan en als ik aan mijn advocaat vroeg waarom dat hij dat niet wist voor mij was dit schuldbekentenis van dit bedrag heeft mijn advocaat ook reeds 500 euro provisie ingehouden met mijn toestemming natuurlijk maar in de brief zegt hij er dagdagelijks mee bezig te zijn en dit ver onder het bedrag is en zonder zijn ereloon daar is nooit iets over gezegd geweest hoeveel dit me zou kosten mijn vraag daarover is dan ook kan je die kosten ook van de tegenpartij terug eisen of niet, en na meer dan 1,5 jaar wachten en wachten kan hij me daarvoor provisie aanrekenen?
vele vragen maar echter geen antwoord zie het allemaal niet meer zitten en mijn vertrouwen in gerechtigheid is ver te zoeken wie kan me helpen aub
hartelijke dank
groetjes