wat staat mij te doen

sabbeken
Topic Starter

wat staat mij te doen

#1 , 16 jul 2013 13:32

ik had op 2 februari een lichte vrachtwagen nodig om te huren. wij hebben naar een verhuurfirma gebeld en hadden afgesproken voor eentje met een laadbrug voor 90 euro met omnium verzekering. zijn de lichte vrachtwagen gaan ophalen maar ja niet het contract grondig gelezen. na drie kilometer gereden te hebben , heb ik tegen een spoorweglicht gereden. gevolg er was schade aan de cammionette, terug gereden naar de verhuurfirma en ja die wagen was dus niet omnium verzekerd. ik moet dus voor de kosten opdraaien. na prijsofferte voor die herstelling dan toch overeen gekomen wel schriftelijk dat ik 500 euro voorschot zou betalen (en dus ook betaald hebben)en de rest van de schade na herstelling een totaal bedrag van 1800 euro. Nu vorige week sturen ze mij de factuur op van de herstelling en blijkt dat die herstelling zelf niet gebeurd is.ik heb foto's gaan nemen van de nog beschadigde wagen. dus volgens mij hebben ze samen met de carrosier een valse factuur opgemaakt . de factuur dateerd van 6 juni 2013 en we zijn nu 16 juli 2013 en de werken zijn niet uitgevoerdt. is dit allemaal wettelijk en welke stappen moet ik ondernemen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 16 jul 2013 13:38

Het is niet verplicht om, na een schadegeval, de herstelling (of vervanging) uit te voeren. De schadeverwekker moet deze wel betalen.

Het kan dus perfect dat u de schade betaald, maar dat deze niet hersteld wordt. De factuur waar u het over heeft is dan ook geen factuur, maar een schaderaming om te bepalen hoeveel u moet betalen.

sabbeken
Topic Starter

#3 , 16 jul 2013 13:40

nee het gaat niet om de schade raming, het gaat hier werkelijk om een factuur die de carrosier zou naar hun gestuurd hebben. je kan volgens mij toch geen factuur maken als er geen diensten of werken uitgevoerdt zijn?

Reclame

Terug naar “Archief”