Beste
Op 25/11/2012 kocht ik via een advertentie op 2dehands.be een wagen. Op de advertentie stond dat deze uit de garage kwam en dat er 1 jaar garantie bij werd gegeven. Nu ik ga naar de garage en teken de overeenkomst van verkoop vd wagen.
Verkoper; desbetreffende garage en Koper; mijn naam
Beschrijving voertuig etc.
Staat er onderaan "BTW -attest: De verkoper verklaart in hogervermelde overeenkomst te handelen in de hoedanigheid van : Particulier-Niet belastingsplichtig rechtspersoon -BTW belastingspoichtig volgens artikel 44 (vrijstelling btw), btw wetboek-BTW belastingsplichtig volgens artikel 56 ¥2 (kleine onderneming met beperkte omzet)"
De verkoper zei mij bij de aankoop nog nie volle gas te geven omdat er nieuwe koppelingsolie in was pas na 100 km zou dit mogen. Vanaf dat ik de 100 km voorbij was duwde ik de gas door en blijkt er iets niet te kloppen. Ik keer die dag zelf terug naar de garage en ze houden me al 3 weken aant lijntje dat er iets moet besteld worden en nie doorkomt ....
Dus nu blijkt dat ik die auto van een " particulier " heb gekocht maar wel onder de naam van de garage . Is dit een slimme louche truk om van onder de garantie uit te komen? Heb ik een been om op te staan?
Inmiddels heb in een mail gestuurd naar 2dehands.be met de vraag of zij de offline pagina van de adverteerder me kunnen doorsturen. (Waar de wagen in naam van de garage verkocht word zogezegd en er duidelijk staat dat ze 1 jaar garantie geven...
Dank u voor de hulp