kapotte auto

orrel
Topic Starter

kapotte auto

#1 , 13 dec 2013 13:32

Beste

Op 25/11/2012 kocht ik via een advertentie op 2dehands.be een wagen. Op de advertentie stond dat deze uit de garage kwam en dat er 1 jaar garantie bij werd gegeven. Nu ik ga naar de garage en teken de overeenkomst van verkoop vd wagen.
Verkoper; desbetreffende garage en Koper; mijn naam
Beschrijving voertuig etc.
Staat er onderaan "BTW -attest: De verkoper verklaart in hogervermelde overeenkomst te handelen in de hoedanigheid van : Particulier-Niet belastingsplichtig rechtspersoon -BTW belastingspoichtig volgens artikel 44 (vrijstelling btw), btw wetboek-BTW belastingsplichtig volgens artikel 56 ¥2 (kleine onderneming met beperkte omzet)"

De verkoper zei mij bij de aankoop nog nie volle gas te geven omdat er nieuwe koppelingsolie in was pas na 100 km zou dit mogen. Vanaf dat ik de 100 km voorbij was duwde ik de gas door en blijkt er iets niet te kloppen. Ik keer die dag zelf terug naar de garage en ze houden me al 3 weken aant lijntje dat er iets moet besteld worden en nie doorkomt ....

Dus nu blijkt dat ik die auto van een " particulier " heb gekocht maar wel onder de naam van de garage . Is dit een slimme louche truk om van onder de garantie uit te komen? Heb ik een been om op te staan?
Inmiddels heb in een mail gestuurd naar 2dehands.be met de vraag of zij de offline pagina van de adverteerder me kunnen doorsturen. (Waar de wagen in naam van de garage verkocht word zogezegd en er duidelijk staat dat ze 1 jaar garantie geven...

Dank u voor de hulp

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 13 dec 2013 13:58

Dus u hebt de auto van de garagist (handelend in zijn hoedanigheid van particulier) gekocht? En er is een mankement dat zichzelf zou oplossen nadat u er lang genoeg mee gereden hebt. Dit hele zaakje stinkt duidelijk..

Jef 007

#3 , 13 dec 2013 16:59

als op het factuur de garagist als verkoper staat, heeft u mi. 1 jaar garantie
best van zoveel mogelijk bewijzen verzamelen, oa print van 2de hands zoekertjes ( eventueel ook van andere auto's die te koop staan)
ook even op Kapaza gaan kijken

Reclame

Oude Belg

#4 , 13 dec 2013 17:03

als op het factuur de garagist als verkoper staat, heeft u mi. 1 jaar garantie
best van zoveel mogelijk bewijzen verzamelen, oa print van 2de hands zoekertjes ( eventueel ook van andere auto's die te koop staan)
ook even op Kapaza gaan kijken
Blikbaar stond er
Staat er onderaan "BTW -attest: De verkoper verklaart in hogervermelde overeenkomst te handelen in de hoedanigheid van : Particulier-Niet belastingsplichtig rechtspersoon -BTW belastingspoichtig volgens artikel 44 (vrijstelling btw), btw wetboek-BTW belastingsplichtig volgens artikel 56 ¥2 (kleine onderneming met beperkte omzet)"
De bedoeling is uiteraard te schrappen wat niet past/aan te duiden wat van toepassing is. Er zijn nl 4 totaal verschillende mogelijkheden. Wat was er geschrapt - onderstreept - omcirkeld?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

orrel
Topic Starter

#5 , 14 dec 2013 13:56

Niks doorstreept in die tekst advertentie is offline gehaald en heb ondertssn mailtje gest nr 2dehands.be om de offline pagina vd advertentie doorte sturen. Na 24 u nog altyd geen antw. Is gekeurd in wallonie blijkt achteraf terwijl de garage zich bevindt in sint gillies auto zogezegd blanco gekeurd . Nu liet ik hem snel nazien door een andere garagist die zei dat dit onmogelijl was. Is een auto van nederland (platen staan in de ruit gegraveerd)
Nu mijn vraag kan ik nagaan in welke garage deze wagen onderhoud heeft ggehad want de ene garagist zegt dat het 85% zeker is dat de kilometers terug gedraaid zijn.

groetjes

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 dec 2013 15:46

Heb jij dan geen CARPASS ontvangen? Is wettelijk verplicht bij verkoop van een auto, zowel door particulier als garage.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 dec 2013 16:08

Heb jij dan geen CARPASS ontvangen? Is wettelijk verplicht bij verkoop van een auto, zowel door particulier als garage.
Wagen komt uit Nederland daar hebben ze dit niet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Archief”