hoi,
ik wist niet goed waar dit te plaatsen.
Ik ben een freelance it'er die meestal korte projecten aanvaard van verschillende bedrijven, meestal zeker 2-3 verschillende klanten per jaar. Dit was geen enkel probleem.
Nu krijg ik de kans op een groot project waar ik massa's ervaring kan opdoen maar het gaat via een tussenkantoor, een zogenaamd detacheringsbureau die me 2-3 jaar bij een klant kan plaatsen voor een groot project en de bijhorende ondersteuning achteraf.
Ik ga dus in het beste geval (of het slechtste als het ware voor mijn probleem) 3 jaar factureren aan 1 bedrijf voor mijn geleverde diensten. Is dit schijnzelfstandigheid? Daarnaast gaat er niet veel tijd meer over zijn om nog iets anders bij te pakken om aan meerdere klanten per jaar te komen.
Heb er al het een en het ander over opgezocht en blijkbaar wordt je als schijnzelfstandige geklasseerd als je
- een vaste verloning ontvangt (dit is in mijn geval een afgesproken uurtarfief)
- afhankelijk bent van de opdrachtgever (degene aan wie je factureert) voor verlof en dergelijke (dit is niet het geval, dit is in overleg met de uiteindelijke klant waar ik ga zitten)
is dit een gevaarlijke situatie?