belgische wetgeving op een zeeschip

clm

#31 , 26 feb 2010 00:13

voila se, vraag opgelost.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena
Topic Starter

#32 , 26 feb 2010 11:53

voila se, vraag opgelost.
maar daarmee is het probleem nog niet opgelost dokwerkers zijn niet direct voorbeeldige werknemers die braaf in het rijtje gaan lopen . maar dit hier was behoorlijk leerzaam en één fabeltje minder waar ze mee kunnen afkomen

xena
Topic Starter

#33 , 15 mar 2010 11:03

Zo kan vb de politie ook niet tussenkomen op een schip
en waarom zou de politie niet kunnen tussenkomen voor het roken op een schip ?

politieverordening haven van antwerpen
artikel 11
Het gebruik van open vuren is aan boord van alle vaartuigen verboden. Wanneer
door bijzondere omstandigheden de normale verlichtingsmiddelen in gebreke blijven,
mogen alleen de verlichtingsmiddelen voorgeschreven of toegelaten door de
Zeevaartinspectie van het Ministerie van Verkeer en Infrastructuur, aangewend
worden.
In de laadruimen en -tanks alsmede in de nabijheid ervan, geldt een algemeen
rookverbod.

Reclame

sniper

#34 , 15 mar 2010 12:54

In de laadruimen en -tanks alsmede in de nabijheid ervan, geldt een algemeen rookverbod.
en de meeste rustruimtes op buitenlandse zeeschepen bevinden zich in of in de omgeving van tanks en laadruimtes ?
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

L.B.

#35 , 15 mar 2010 15:24

Uw tussenkomsten op dit forum doen vermoeden dat u, xena, geen juridische achtergrond hebt, dan wel een erg gebrekkige. Ik verooloof me dan ook u mede te delen dat het internationaal volkerenrecht primeert op uw eigen persoonlijke overtuigingen, zelfs al bestaat die erin om die "niet voorbeeldige dokwerker" herop te voeden en van zijn verslaving af te helpen. U zal ongetwijfeld erg trots zijn.
Dit gezegd zijnde :
De rechtsmacht en de rechtsorde van de kuststaat strekken zich principieel ook uit over personen en gebeurtenissen aan boord van koopvaardijschepen en in vele gevallen ook overheidsschepen, die gevolgen hebben buiten boord of waar een onderdaan van de kuststaat of een niet bemanningslid bij betrokken is.
Alles wat de interne orde van het schip betreft is onderworpen aan het recht van de vlaggenstaat. Zo zal het arbeidsrecht van de havenstaat niet toepasselijk zijn op de arbeidsverhoudingen aan boord van het schip
(BRON : Inleiding tot het internationaal zeerecht, Somers, 49.)
Laatst gewijzigd door L.B. op 15 mar 2010 16:10, 2 keer totaal gewijzigd.

roharro
Juridisch actief: Ja

#36 , 15 mar 2010 15:59

Uw tussenkomsten op dit forum doen vermoeden dat u, xena, geen juridische achtergrond hebt, dan wel een erg gebrekkige. Ik verooloof me dan ook u mede te delen dat het internationaal volkerenrecht primeert op uw eigen persoonlijke overtuigingen, zelfs al bestaat die erin om die "niet voorbeeldige dokwerker" herop te voeden en van zijn verslaving af te helpen.

U zal ongetwijfeld erg trots zijn.
Inderdaad, de controles die aan boord wel kunnen uitgevoerd worden spruiten voort uit internationale overeenkomsten op maritiem gebied. Een land kan daar niet zomaar een stukje aanbreien naar eigen goedvinden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

L.B.

#37 , 15 mar 2010 16:02

De rechtsmacht en de rechtsorde van de kuststaat strekken zich principieel ook uit over personen en gebeurtenissen aan boord van koopvaardijschepen en in vele gevallen ook overheidsschepen, die gevolgen hebben buiten boord of waar een onderdaan van de kuststaat of een niet bemanningslid bij betrokken is.
Alles wat de interne orde van het schip betreft is onderworpen aan het recht van de vlaggenstaat. Zo zal het arbeidsrecht van de havenstaat niet toepasselijk zijn op de arbeidsverhoudingen aan boord van het schip

xena
Topic Starter

#38 , 15 mar 2010 18:57

Uw tussenkomsten op dit forum doen vermoeden dat u, xena, geen juridische achtergrond hebt, dan wel een erg gebrekkige. Ik verooloof me dan ook u mede te delen dat het internationaal volkerenrecht primeert op uw eigen persoonlijke overtuigingen, zelfs al bestaat die erin om die "niet voorbeeldige dokwerker" herop te voeden en van zijn verslaving af te helpen. U zal ongetwijfeld erg trots zijn.
Dit gezegd zijnde :
Alles wat de interne orde van het schip betreft is onderworpen aan het recht van de vlaggenstaat. Zo zal het arbeidsrecht van de havenstaat niet toepasselijk zijn op de arbeidsverhoudingen aan boord van het schip(BRON : Inleiding tot het internationaal zeerecht, Somers, 49.)
hier versta ik niks van kan u dit eens verduidelijken

xena
Topic Starter

#39 , 15 mar 2010 19:03

zeer zeker maar hieruit kan een havenarbeider niet het recht halen om tijdens zijn arbeidsuur te roken zelfs al geeft de kapitein expliciet de toestemming

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#40 , 15 mar 2010 19:35

Ik zie - buiten het nazicht door de scheepvaartpolitie inzake die zaken en controle's waar deze voor bevoegd zijn nl oa het regelen vb visa voor personen die van boord willen gaan en aanverwante wetgevingen echt geen mogelijkheid om extraterritoriaal boetes te gaan opleggen wegen roken op een schip.
Parket zal deze PV zo wie zo seponeren gezien ze in HET BUITENLAND zijn opgesteld.
Ik kan u verzekeren dat politie ZONDER toestemming van de kapitein zelfs nog niet aan boord mag komen.
Enkel op zijn uitnodiging ( of in bezit van de nodige documenten) gaan zij aan boord.

Terug naar “Archief”