maar daarmee is het probleem nog niet opgelost dokwerkers zijn niet direct voorbeeldige werknemers die braaf in het rijtje gaan lopen . maar dit hier was behoorlijk leerzaam en één fabeltje minder waar ze mee kunnen afkomenvoila se, vraag opgelost.
en waarom zou de politie niet kunnen tussenkomen voor het roken op een schip ?Zo kan vb de politie ook niet tussenkomen op een schip
en de meeste rustruimtes op buitenlandse zeeschepen bevinden zich in of in de omgeving van tanks en laadruimtes ?In de laadruimen en -tanks alsmede in de nabijheid ervan, geldt een algemeen rookverbod.
Inderdaad, de controles die aan boord wel kunnen uitgevoerd worden spruiten voort uit internationale overeenkomsten op maritiem gebied. Een land kan daar niet zomaar een stukje aanbreien naar eigen goedvinden.Uw tussenkomsten op dit forum doen vermoeden dat u, xena, geen juridische achtergrond hebt, dan wel een erg gebrekkige. Ik verooloof me dan ook u mede te delen dat het internationaal volkerenrecht primeert op uw eigen persoonlijke overtuigingen, zelfs al bestaat die erin om die "niet voorbeeldige dokwerker" herop te voeden en van zijn verslaving af te helpen.
U zal ongetwijfeld erg trots zijn.
hier versta ik niks van kan u dit eens verduidelijkenUw tussenkomsten op dit forum doen vermoeden dat u, xena, geen juridische achtergrond hebt, dan wel een erg gebrekkige. Ik verooloof me dan ook u mede te delen dat het internationaal volkerenrecht primeert op uw eigen persoonlijke overtuigingen, zelfs al bestaat die erin om die "niet voorbeeldige dokwerker" herop te voeden en van zijn verslaving af te helpen. U zal ongetwijfeld erg trots zijn.
Dit gezegd zijnde :
De rechtsmacht en de rechtsorde van de kuststaat strekken zich principieel ook uit over personen en gebeurtenissen aan boord van koopvaardijschepen en in vele gevallen ook overheidsschepen, die gevolgen hebben buiten boord of waar een onderdaan van de kuststaat of een niet bemanningslid bij betrokken is.
Alles wat de interne orde van het schip betreft is onderworpen aan het recht van de vlaggenstaat. Zo zal het arbeidsrecht van de havenstaat niet toepasselijk zijn op de arbeidsverhoudingen aan boord van het schip(BRON : Inleiding tot het internationaal zeerecht, Somers, 49.)
zeer zeker maar hieruit kan een havenarbeider niet het recht halen om tijdens zijn arbeidsuur te roken zelfs al geeft de kapitein expliciet de toestemmingDe rechtsmacht en de rechtsorde van de kuststaat strekken zich principieel ook uit over personen en gebeurtenissen aan boord van koopvaardijschepen en in vele gevallen ook overheidsschepen, die gevolgen hebben buiten boord of waar een onderdaan van de kuststaat of een niet bemanningslid bij betrokken is.
Alles wat de interne orde van het schip betreft is onderworpen aan het recht van de vlaggenstaat. Zo zal het arbeidsrecht van de havenstaat niet toepasselijk zijn op de arbeidsverhoudingen aan boord van het schip
(BRON : Inleiding tot het internationaal zeerecht, Somers, 49.)