Belgisch kenteken

Mariette

Re: Belgisch kenteken

#16 , 22 jul 2010 18:15

ja, maar kan je je voertuig nog inschrijven in vb. Nederland als je dààr geen vaste verblijfplaats meer kan aantonen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JWolters
Topic Starter

#17 , 22 jul 2010 18:39

a) ingeschreven zijn in de bevolkingsregisters van een Belgische gemeente;"
Ah daar was ik dan toch alweer bang voor. Zal moeten wachten tot ik een "vaste" verblijfplaats heb dan.
hewel! in welke gemeente sta je dan gedomicilieerd (= lees "vaste verblijfplaats"? (daarover had ik het dus: DOMICILIERING in Belgique = "vaste verblijfplaats", heb je die of heb je die niet? je kan maar één vaste verblijfplaats hebben)

noteer: ik gebruik steeds of hoofdzakelijk" belgique" gewoon omdat ik een fysiek probleem heb met het indrukken van de linker SHIFT toets om hoofdletters te krijgen zoals in België...
Bij de criteria staat "ingeschreven" maar ik weet niet precies wat daar nou mee wordt bedoeld. Op 't 1e gezicht zou ik zeggen: ok ik sta ingeschreven bij de gemeente, klaar. Maar als wat? En ik sta ook ingeschreven in Nederland. Dat is mijn eigenlijke "vaste verblijfplaats". Maar in Leuven sta ik voltijds ingeschreven.

Dan lijkt 't er eigenlijk op alsof ik er twee heb. Voor Nederland woon ik vast in Nederland, voor België in Leuven, en voor 't huurcontract in Nederland (zover dat er toe doet?).

Dan nog, stel ik vraag met een auto een Belgisch kenteken aan. Als ik gewoon een straat opgeef, gaan ze dat dan controleren of ik er echt woon en of dit wel m'n vaste verblijfplaats is? Kijken ze dan niet gewoon in 't register en zien ze dat ik ingeschreven sta en daarmee is de kous af?

float
Juridisch actief: Ja

#18 , 22 jul 2010 18:45

a) ingeschreven zijn in de bevolkingsregisters van een Belgische gemeente;"
Ah daar was ik dan toch alweer bang voor. Zal moeten wachten tot ik een "vaste" verblijfplaats heb dan.
hewel! in welke gemeente sta je dan gedomicilieerd (= lees "vaste verblijfplaats"? (daarover had ik het dus: DOMICILIERING in Belgique = "vaste verblijfplaats", heb je die of heb je die niet? je kan maar één vaste verblijfplaats hebben)

noteer: ik gebruik steeds of hoofdzakelijk" belgique" gewoon omdat ik een fysiek probleem heb met het indrukken van de linker SHIFT toets om hoofdletters te krijgen zoals in België...
Hij is ingeschreven in het bevolkingsregister als EU-student.

Reclame

Mariette

#19 , 22 jul 2010 21:55

Dan nog, stel ik vraag met een auto een Belgisch kenteken aan. Als ik gewoon een straat opgeef, gaan ze dat dan controleren of ik er echt woon en of dit wel m'n vaste verblijfplaats is? Kijken ze dan niet gewoon in 't register en zien ze dat ik ingeschreven sta en daarmee is de kous af?
hihi geen idee in feite.

Terug naar “Archief”