wettig opmaken van inboedel

VICKY1963
Topic Starter

wettig opmaken van inboedel

#1 , 12 sep 2013 17:12

hallo,
mijn vriend zou graag bij mij komen wonen en ik zou zijn domicilieadres dan daar zetten.
kan ik mijn volledige inboedel op mijn naam laten zetten bij bv notaris ofzo, zodat , indien er problemen met ex dus ook deurwaarders, ik mijn inboedel niet verlies?

vriendelijke groetjes en bedankt voor uw spoedige antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 sep 2013 17:22

Iedereen die dezelfde domicilie heeft wordt geacht eigenaar te zijn van wat in het huis staat.
U kan met alle middelen van recht bewijzen dat het uw goederen zijn.
Maar een notaris zal acteren wat u zegt gezien het uw akte is. Notaris zal niet komen vaststellen.
Een deurwaarder heeft GEEN rekening te houden met alle mogelijk opgestelde papiertjes of verklaringen.
U zal bij de beslagrechter revindicatie moeten vragen ...rechter zal dan beslissen.
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 4340,d.bGE" onclick="window.open(this.href);return false;

VICKY1963
Topic Starter

#3 , 13 sep 2013 21:52

Dank je voor dit snelle antwoord, indien zijn ex vrouw voor de alimentatie komt, wordt dan mijn inkomen meegerekend of alleen zijn inkomen. Groetjes

Reclame

j.demoor

#4 , 14 sep 2013 08:22

‘In geval van revindicatie biedt een geregistreerde eigendomsverklaring geen waarborg t.a.v. derden,zodat het eigendomsbewijs van de erin vermelde goederen niet noodzakelijk vaststaat. Ook een factuur mist t.a.v. derden bewijswaarde wanneer niet is aangetoond dat de erop vermelde goederen met eigen gelden werden aangekocht.'(Antwerpen 22 oktober 1990,Bull.Bel. 1992,2728).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Archief”