Beste,
Eind september 2011 liep mijn contract bij mijn vorige werkgever af. Nu, vandaag zijn we 18/10 en ik heb mijn loon van september, mijn vakantiegeld voor 2012 en mijn 13de maand nog steeds niet ontvangen. Ook papieren zoals mijn vakantieattest zijn nog niet afgeleverd.
Ik wordt steevast afgewimpeld met het excuus dat SD WORX (het sociaal secretariaat van mijn vorige werkgever) nog steeds bezig is met de berekeningen. Terwijl ik bij mijn huidige werkgever te horen krijg dat zulke berekeningen maar maximum 1 dag in beslag nemen.
Het bedrijf zit ook in financiële moeilijkheden en krijgt de ene aanmaning na de andere binnen. Net daarom vrees ik dat, indien ik nog lang wacht, ik geen geld meer zal zien. Nu, ik ben niet aangesloten bij een vakbond. Een jeugdzonde laat ons zeggen. Ik zal dus zelf achter het geld aan moeten gaan.
Nu is mijn vraag of ik een reële kans maak voor een arbeidsrechtbank. En wat de eventuele gevolgen voor mij kunnen zijn. Ik vermoed dat ik wel degelijk vrij sterk sta, daar een werknemer toch voldoende beschermt wordt. Doch, bij de tegoeden die ik nog dien te ontvangen zitten ook overuren bij. Overuren die wij door middel van een timesheet ingeven. Dat is moeilijk te bewijzen. Dus ik neem aan dat, wanneer ik die zaak win, mijn advocaatskosten worden betaald door de verliezende partij. Maar stel dat de arbeidsrechtbank mij in het gelijk stelt wat betreft mijn loon, vakantiegeld en 13de maand maar dat de timesheet als onvoldoende bewijs wordt geacht wat betreft de overuren. Win ik dan nog steeds die zaak? En worden mijn gerechtskosten,... dan nog op de verliezende partij verhaalt of dien ik daar zelf voor op te draaien.
Alvast bedankt!