M'n 5 jaar/60 maanden waar je recht op hebt zijn bijna ten einde (op 31/05/2014)
Nu kreeg ik net een mail van de school waar ik werk met de vraag of ik m'n ontslagbrief (waarin staat dat ik vanaf 01 juni ontslag neem) wil opsturen.
Ik vraag me af kunnen zij me niet ontslaan zodat ik nog recht heb op iets? Ontslagpremie?
Of een gezamenlijke overeenkomst waarin we overeen komen dat ik stop op 01/06 en dat ik van hen een bepaalde premie krijg?
Heb hen teruggemaild met deze vragen en kreeg enkel als antwoord, je bent vastbenoemd we kunnen je niet ontslaan, je hebt geen recht op premie of wat dan ook
Er bestaat in het onderwijs geen mogelijkheid om je te ontslaan. Je kunt zelf ontslag nemen en dan kan het schoolbestuur ermee akkoord gaan dat je geen opzeg moet doen.
Dit is het enige onderling akkoord dat mogelijk is.
Dus als ik geen ontslag neem en ik kom ook niet werken op 01/06/2014 dan kunnen ze me niet ontslaan? Raar ...
Contact opgenomen met het COV (onderwijs vakbond) en die willen zelf geen info geven over wat ik kan/mag doen.... eerste wat ze vragen als ik bel is wat is je lidnummer, sinds ik in loopbaanonderbreking ben, ben ik geen lid meer... sorry dan kunnen we je niet helpen.
Persoon die mij nu vervangt op school is familie van de directeur, heb zo het gevoel dat ze me daar gewoon buiten willen zonder dat het hun een euro kost
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)