Wat heeft mijn werkgever daarmee te maken? Die had mij gewoon mijn vakantiegeld gegeven.
Ik heb van het ACV indertijd een brief gekregen waarin stond dat ik voor jaar x nog geen verlof had opgenomen. Het zou van mijn uitkering van december worden afgetrokken. 20 dagen, geen 24.
Ik heb toen ook een kaart ingevuld minus 20 dagen en ben ook zo uitbetaald geweest.
Daarmee dat ik er zo op blijf hameren. I see a difference, and I'm wondering why...
Vergisisng van de werklozendienst? Mogelijks... maar dat lijken mij eerder dingen die electronisch worden uitgerekend. En die dingen vergissen zich doorgaans niet...
die dingen vergissen zich niet, jij wel. En daarom past de werkloosheidsdienst (allez, de PC) de dagen verlof automatisch aan opd e dopkaart van december. Als jij dus 20 dagen "V" zet, zullen ze er zelf 24 aanrekenen en zal je dus maar voor 2 a 3 dagen uitbetaald worden. Is dat niet zo gedaan omdat het aantal verlofdagen die je opgaf bij begin werkloosheid (en normaal geattesteerd moet worden door C4/verloffiches), dan zal je tot 3 jaar na datum nog een terugvordering kunnen verwachten.
Natuurlijk bestaat de kans dat je gewoon nog recht had op 20 dagen in het 6dagenstelsel (ongeveer 17 in het vijfdagenstelsel). Dan klopt de berekening wél en verwar jij de vijfdagen & zesdagenstelsels door elkaar.