Er is geen schriftelijke vraag van de werkgever, enkel een mondelinge vraag/eis.
Mijn zus heeft via mail en telefonisch de vraag gesteld aan de arts, die heeft haar telefonisch de melding gegeven dat ze wil bellen met de werkgever maar niets op papier wil zetten, de arts zegt dat dit een belachelijke situatie is daar er insinuaties zijn van vals ziektebriefje (en dus dat er ook insinuaties zijn naar de arts toe).
Ik denk dat hij haar, zoals hij al met haar collega's heeft gedaan, gaat blijven pesten en vernederen in publiek en haar zo zal proberen dwingen tot zelf ontslag nemen of dat ze een fout maakt waarop hij haar kan afrekenen.
Zoals hiervoor reeds gezegd, ze heeft al een collega met burn out (door hem) en 2 collega's zijn plots van werk veranderd (eigen opzeg) omdat hij hun viseerde..
Mieke92,
Uw zus is perfect wettelijk in orde. Die werkgever moet dringend een cursus sociale wetgeving volgen.
Denkelijk wil hij van haar af ( zoals in andere reactie weergegeven. Ook een doktersbezoek ( zoals in een andere reactie weergegeven )
kan dikwijls niet dezelfde dag ( bij mijn huisarts heb ik al een wachttijd van 1 maand voor consultatie, en enkel huisbezoek voor dringende gevallen ).
Dat haar dokter niet meewerkt aan de malversaties van de werkgever begrijp ik goed.
Maar een dokter betrekken bij een arbeidsgeschil voor de rechtbank of elders : zal niet zo makkelijk zijn; zij onthouden zich daar
gewoonlijk van.
Belangrijk : een werkgever mag geen contact hebben met uw huisarts. Huisarts mag ook geen telefonische verklaringen geven aan de werkgever.
Laat de werkgever rustig zijn gangetje gaan ( loopt toch tegen de muur ) en zoals een andere reactie zegt : laat ze dringend een andere job zoeken. Het is daar niet gezond.