Als bediende heb je recht op 24 dagen in het zesdagenstelsel, 20 in het vijf dagen stelsel.Als bediende heb je doorgaande recht op 20 dagen verlof, en word je ook maar voor 20 dagen uitbetaald. Als de RVA je verplicht 24 dagen op te nemen, wat gebeurd er dan met die 4 onbetaalde dagen?
Ja OK. Maar je vakantiegeld wordt toch bepaald en berekend in het stelsel waar je op dat moment in werkt. Als ik in 2013 werk in het 5dagenstelsel, en ik verlies in 2014 mijn job. Dan heb ik in 2014 toch maar vakantiegeld voor 20 dagen, en niet 24? Dus wat met die 4 extra - onbetaalde - dagen?Als bediende heb je recht op 24 dagen in het zesdagenstelsel, 20 in het vijf dagen stelsel.Als bediende heb je doorgaande recht op 20 dagen verlof, en word je ook maar voor 20 dagen uitbetaald. Als de RVA je verplicht 24 dagen op te nemen, wat gebeurd er dan met die 4 onbetaalde dagen?
OK. Maar je krijgt toch geen extra geld daarvoor? Als je vakantiegeld krijgt voor het 5dagenstelsel ben je voor 20 dagen betaald, niet 24. Als de RVA je dan dwingt 24 dagen op te pakken loop je dan niet 4 dagen mis?je hebt 20 dagen in het vijfdagenstelsel. Als je dan je werkloosheid krijgt, is dat in het zesdagenstelsel. Neem je dus van maandag tot vrijdag congé, dan neem je ook de zaterdag automatisch mee congé in het zesdagenstelsel. Je moet bij gebruik van vakantie in 1 stelsel, altijd omrekenen naar andere stelsels voor je daar iets gebruikt.
Die 4 dagen in het zesdagenstelsel zijn dus OOK betaald.
opnieuw: je bent voor 20 dagen in het VIJFDAGENstelsel betaald. Dat wil zeggen dat je dus 4 volle weken betaald verlof krijgt. Als werkloze betekent dit, omdat men je 6 dagen uitbetaalt, je 4 volle weken verlof moet nemen, wat dus 4x6 = 24 dagen is.OK. Maar je krijgt toch geen extra geld daarvoor? Als je vakantiegeld krijgt voor het 5dagenstelsel ben je voor 20 dagen betaald, niet 24. Als de RVA je dan dwingt 24 dagen op te pakken loop je dan niet 4 dagen mis?je hebt 20 dagen in het vijfdagenstelsel. Als je dan je werkloosheid krijgt, is dat in het zesdagenstelsel. Neem je dus van maandag tot vrijdag congé, dan neem je ook de zaterdag automatisch mee congé in het zesdagenstelsel. Je moet bij gebruik van vakantie in 1 stelsel, altijd omrekenen naar andere stelsels voor je daar iets gebruikt.
Die 4 dagen in het zesdagenstelsel zijn dus OOK betaald.
Lees aandachtig de vraagstelling.Lees eens aandachtig wat JPV schrijft!!
Ik zie de link gewoon niet.wil je het nu niet snappen? Ik heb je het al verschillende keren uitgelegd...