ik heb ook een nieuwe huurder sinds eind 2010
alles was perfekt in het begin: waarborg gestort op geblokkeerde rekening en huur eerste maand betaald.
reeds vanaf de 2° maand echter geen huur. Bleek dat de huurder toch in schuldbemiddeling is. Sinds dan moet ik maandelijks de bemiddelaar aansporen te betalen. Wanneer ik te lang moet wachten betaald de huurder zelf. Op de duur weet je niet meer wie er gaat betalen
Overweging: waarom laat men nog toe dat iemand die al in schuldbemiddeling is - op eigen initiatief- nieuwe verbintenissen (kontrakten) aangaat? Die personen hebben toch reeds gefaald wat hun financieën betreft?....door dit toe te laten maken ze de zaken nog erger. ONBEGRIJPELIJK !!!
Ik zou de geldigheid van dat kontrakt aanvechten op grond van handelingsonbekwaamheid.
Wauw, da's lekker kort door de bocht hoor.
Duss...Mijn vriend, wiens ex met alles vertrokken is en hem met de schulden heeft laten zitten, mag niets huren omdat hij in collectieve schuldbemiddeling is?
Jeetje zeg!
En hoe heeft hij bewezen dat hij gefaald heeft op financieel gebied als zijn ex met de noorderzon verdwijnt en hem met de schulden achterlaat?
Denk je echt dat iedereen in schuldbemiddeling is door drugs, nalatigheid en dergelijke? Veel kosten krijg je opgespeld door zaken die je niet kon voorzien.
Neem daarbij een ziekte en werkverlies en je kan niet anders dan een aantal jaren in schuldbemiddeling.
Wat helemaal niet bewijst dat je niet met geld om kan, alleen dat het leven even een andere wending heeft genomen.
Waarom zouden deze mensen geen kans mogen krijgen op een nieuw begin eigenlijk?
Na de schuldbemiddeling ook geen probleem meer hoor.
Bovendien, het is echt wel veiliger iemand in schuldbemiddeling aan te nemen, gezien er altijd inderdaar eerst geld voor huur en vaste kosten wordt voorzien, daarna alle schulden en als je chance hebt naderhand nog een beetje eten en alle andere kosten (zoals medische, kledij etc).
Er mogen geen contracten getekend worden waar de schulbemiddelaar niet van op de hoogte is/ niet mee ingestemd heeft, dit kan leiden tot verval van de schuldbemiddeling (er mogen immers geen nieuwe kosten gemaakt worden).
Als die persoon dat pand heeft mogen huren,z al dat ook in 't budget passen en voorzien worden, anders is de schuldbemiddelaar wel serieus in fout.