Hallo,
Mijn echtgenoot is ondertussen 17 jaar gescheiden, met onderlinge toestemming.
De kinderen hebben altijd alles gekregen wat betref de alimentatie, tot beiden afgestudeert waren zelf nog een jaar extra.
Ex krijgt hierbij ook nog eens onderhouds geld voor zichzelf terwijl ze werkt, ongeveer 227?
Beiden liggen opnieuw in discussie, daar mijn man er is achter gekomen dat de ex full time is beginnen werken en alsnog het onderhoudsgeld is blijven innen, een mooi spaarpotje want de kinderen wonen niet meer thuis!
De scheiding is nog geregeld bij de notaris, met een heel gestructureerd plan dat nu niet meer wordt toegepast, met allerlei clausulles.
Nu blijk mijn man ooit een paier getekend te hebben dat het onderhoudsgeld aan zijn ex niet meer ter discussie kan staan, hoewel dit niet is vast gelegd bij een notaris, krijgt zij gelijk en moet hij voor de rest van zijn leven blijven betalen?
Mijn vraag is nu, kan dit? Kunnen we dit alles niet laten herzien, het onderhoudsgeld is indertijd bepaald op het feit dat zij niet werkte, en voor de kinderen zorgde.
We zijn het beu om uitgemolken te worden door iemand die best zelf voor haar eigen cent kan gaan werken en die van ons niet meer nodig heeft.
Iemand raad, kan de nieuwe wet hier iets aan veranderen of niet, het is toch een "grote" hap uit ons budget elke maand, en het is niet omdat hij verder gaat met zijn leven en zij niet dat hij hiervoor moet blijven opdraaien.
Dank bij voorbaat...