ik wil scheiden maar weet er niets over

EMMIE
Topic Starter

ik wil scheiden maar weet er niets over

#1 , 25 jun 2007 15:20

Hallo,

We komen onderling overeen dat we gaan scheiden. We hebben samen een kind en huren slechts een appartement.

Waar dien ik op te letten zodat ie me niet zal belazeren? Wat moet ik doen en wat niet?

Hij ontvangt een uitkering, ik niets omdat hij gezinshoofd is. Wanneer heb ik recht op eigen uitkering?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bemiddelaar

#2 , 25 jun 2007 23:33

ga eens langs in een centrum voor algemeen welzijnswerk. In Antwerpen kan je hiervoor terecht bij CAW De Terp (www.cawdeterp.be).

daar kunnen ze je informatie geven omtrent de voorwaarden om in aanmerking te komen voor een uitkering. Indien je niet in aanmerking komt voor een uitkering kunnen ze je vertellen hoe je een leefloon kan aanvragen bij het OCMW.

in CAW De Terp is er ook een bemiddelaar in familiezaken werkzaam die jullie kan verder helpen bij het regelen van jullie echtscheiding en dit tegen een betaalbare prijs. Naast afspraken ivm jullie goederen helpt de bemiddelaar jullie ook stilstaan bij de wijze waarop jullie als ouders zullen omgaan met elkaar en jullie kind.

EMMIE
Topic Starter

#3 , 03 jul 2007 17:07

ga eens langs in een centrum voor algemeen welzijnswerk. In Antwerpen kan je hiervoor terecht bij CAW De Terp (www.cawdeterp.be).

daar kunnen ze je informatie geven omtrent de voorwaarden om in aanmerking te komen voor een uitkering. Indien je niet in aanmerking komt voor een uitkering kunnen ze je vertellen hoe je een leefloon kan aanvragen bij het OCMW.

in CAW De Terp is er ook een bemiddelaar in familiezaken werkzaam die jullie kan verder helpen bij het regelen van jullie echtscheiding en dit tegen een betaalbare prijs. Naast afspraken ivm jullie goederen helpt de bemiddelaar jullie ook stilstaan bij de wijze waarop jullie als ouders zullen omgaan met elkaar en jullie kind.
Ok? bedankt voor je antwoord.

Reclame

Borniet

#4 , 05 jul 2007 07:57

Ik kan hierin enkel akkoord gaan met bemiddelaar, zeker wanneer ik je andere post ook gelezen heb.
http://www.v-echtscheiding.be

EMMIE
Topic Starter

#5 , 24 jul 2007 12:31

Ik kan hierin enkel akkoord gaan met bemiddelaar, zeker wanneer ik je andere post ook gelezen heb.
Bemiddelaar? Ik ken er niks over, sorry.

bemiddelaar

#6 , 24 jul 2007 12:44

Ik herhaal mijn advies, neem contact op met CAW De Terp in Antwerpen (www.cawdeterp.be) daar zullen ze je alle nodige informatie geven omtrent jouw concrete situatie

roderidder
Contacteer: Website

#7 , 25 jul 2007 00:25

Ik sluit me helemaal bij bemiddelaar aan omdat de valkuilen, wolfijzers en schietgeweren hier de toekomst wel eens kunnen bepalen met gevaar dat de situatie ontspoort met gevolg dat de kleine binnen enkele jaren zonder vader komt te zitten en dat is nu net wat je niet wil

RR

Terug naar “Echtscheiding”