Ik heb niet echt een bestelbon gekregen. Gewoon een factuur waarop staat 1 dag betaald te hebben. Meer niet....Indien er een voorschot betaald is moet er een schrift (bestelbon) opgemaakt worden, met vermelding van de te leveren dienst. Daarop zou normaliter het aantal dagen moeten vermeld staan. Indien daarop 1 nacht staat, kunnen ze u moeilijk verplichten 2 nachten te betalen.
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ha ... _commande/" onclick="window.open(this.href);return false;
De onvriendelijkheid van de receptie is de reden waarom we annuleren, en IS dus gans de kwestie.Zoals reeds eerder gezegd is het hotel volledig vrij haar annulatievoorwaarden zelf te bepalen. (kleine nuance: de annulatievoorwaarden dienen wel evenredig te zijn voor beide partijen. Indien u niet kan annuleren zonder annulatievergoeding, kan het hotel niet bepalen dat zij dit wel kunnen.)
Een goede tip voor de volgende keer is dus eerst informeren omtrent deze voorwaarden (en hiervan een schrift vragen). Het feit dat de receptioniste onvriendelijk was enz. heeft op juridisch vlak weinig, zoniet geen, uitstaans met de gehele kwestie.
Als u iets aangeraden wordt door iemand die er jaren gewoond heeft betwijifel ik dat u dat zou doen...Ps: u kan in het vervolg ook de afstand even checken via googlemaps of iets dergelijks om herhaling te voorkomen.
Dan is de factuur ook uw bestelbon, waaruit blijkt dat u 1 nacht hebt gereserveerd.Ik heb niet echt een bestelbon gekregen. Gewoon een factuur waarop staat 1 dag betaald te hebben. Meer niet....
Vreemd dat u dan al heel de tijd aangaf dat de afstand de reden was. Als de receptioniste zo onvriendelijk was had u kunnen beslissen geen reservatie te maken. U bent immers een vrij persoon die zelf in staat is te beslissen wanneer hij een overeenkomst aangaat of niet. U heeft de wil geuit een overeenkomst te willen aangaan, u heeft een voorschot betaald. Dan moet u achteraf de onvriendelijkheid van het personeel niet inroepen om de overeenkomst te laten ontbinden.De onvriendelijkheid van de receptie is de reden waarom we annuleren, en IS dus gans de kwestie.
Het moet uiteraard van beide kanten komen. Als u niet van mening bent dat u naar dergelijke zaken dient te informeren is dat uw goed recht. Maar hou dan ook in het achterhoofd dat het zou kunnen gebeuren dat u een hotelkamer boekt die u niet kan annuleren.Bovendien ben ik van mening niet te moeten informeren naar dergelijke zaken..
Een normaal zorgvuldig en redelijke persoon (zoals hierboven reeds vermeld) wordt geacht dit wel te doen.Als u iets aangeraden wordt door iemand die er jaren gewoond heeft betwijifel ik dat u dat zou doen...
Soms wordt er dus WEL op voorhand betaald, zonder annuleringsmogelijkheden. Ik werk ook al JAREN met booking.com en boek regelmatig zo'n formule, omdat die inderdaad vaak goedkoper uitkomt dan een formule die geannuleerd kan worden. Het bedrag wordt dan onmiddellijk aangerekend. In de andere gevallen betaal je inderdaad in het hotel. Maar dat zijn zaken die je goed op voorhand hebt kunnen lezen op de site en waar je mee akkoord gaat.Hoe hebt u de reservatie betaald? cash, bankkaart of cc?
Wat booking.com betreft daar heb ik ook al jaren ervaring mee.
Je moet er nooit op voorhand betalen, je geeft enkel je cc autorisatie en je betaalt in het hotel bij het uitchecken. Annuleringsvoorwaarden bepaalt het hotel zelf. Er zijn er die tot een dag ervoor gratis laten annuleren, en er zijn er die dat tot 1 week of 2 weken op voorhand toestaan (het staat er steeds duidelijk bij vermeld). Soms zijn er op Booking.com aanbiedingen van bepaalde hotels waarbij een kamer goedkoper aangeboden wordt onder de voorwaarde 'geen restitutie mogelijk', dan kan je niet meer annuleren. Het gebeurt dat een hotel er 2 tarieven voorstelt: een hoger tarief voor een reservatie die je kan annuleren en een lager tarief voor dezelfde kamer zonder restitutie, annuleren is dan niet meer mogelijk.
OK. Dat was ook mijn redenering.Dan is de factuur ook uw bestelbon, waaruit blijkt dat u 1 nacht hebt gereserveerd.Ik heb niet echt een bestelbon gekregen. Gewoon een factuur waarop staat 1 dag betaald te hebben. Meer niet....
Klaarblijkelijk sprak ik dan daarvoor geen Nederlands.Vreemd dat u dan al heel de tijd aangaf dat de afstand de reden was. Als de receptioniste zo onvriendelijk was had u kunnen beslissen geen reservatie te maken. U bent immers een vrij persoon die zelf in staat is te beslissen wanneer hij een overeenkomst aangaat of niet. U heeft de wil geuit een overeenkomst te willen aangaan, u heeft een voorschot betaald. Dan moet u achteraf de onvriendelijkheid van het personeel niet inroepen om de overeenkomst te laten ontbinden. `De onvriendelijkheid van de receptie is de reden waarom we annuleren, en IS dus gans de kwestie.
Het lijkt me de elementaire logica zelf dat dergerlijke informatie op de 1 of andere manier moet worden ter beschikking gesteld. Zoals eerder gezegd had ik op het moment van de reservatie niet echt een rede om een annulatie te overwegen. Om die reden ook heb ik niet expliciet naar de voorwaarden voor een annulatie gevraagd.Bovendien ben ik van mening niet te moeten informeren naar dergelijke zaken..
Het moet uiteraard van beide kanten komen. Als u niet van mening bent dat u naar dergelijke zaken dient te informeren is dat uw goed recht. Maar hou dan ook in het achterhoofd dat het zou kunnen gebeuren dat u een hotelkamer boekt die u niet kan annuleren.
Een normaal zorgvuldig en redelijk persoon zou waarschijnlijk verwachten dat de informatie hem geleverd door personen die er al hun hele leven wonen accuraat is... De enige die dit kon verifiëren was mijn echtgenote. Zij kende beide hotels, maar heeft zich eenvoudigweg van locatie vergist.Als u iets aangeraden wordt door iemand die er jaren gewoond heeft betwijifel ik dat u dat zou doen...
Een normaal zorgvuldig en redelijke persoon (zoals hierboven reeds vermeld) wordt geacht dit wel te doen.
Ik heb nog niet de tijd gevonden om dit te proberen nee. Ik zou liever eerst mijn defintieve annulering willen bekendmaken, om pas daarna in contact te geraken met de directie. In hoop daar een bruikbaarder antwoord te krijgen dan dat van zaterdag.Al eens geprobeert met de direktie van het hotel in gesprek te komen en niet met de receptie? Maakt het hotel deel uit van een keten? Dan de hoofdzetel eens kontakteren.
Nog een schoolvoorbeeld van een belerende post.Soms wordt er dus WEL op voorhand betaald, zonder annuleringsmogelijkheden. Ik werk ook al JAREN met booking.com en boek regelmatig zo'n formule, omdat die inderdaad vaak goedkoper uitkomt dan een formule die geannuleerd kan worden. Het bedrag wordt dan onmiddellijk aangerekend. In de andere gevallen betaal je inderdaad in het hotel. Maar dat zijn zaken die je goed op voorhand hebt kunnen lezen op de site en waar je mee akkoord gaat.
Hoe het elders gebeurt is echter niet relevant ... De vraag is onder welke voorwaarden dat hotel zijn boekingen regelt. Als die een eigen beleid hebben waarbij annuleren niet mogelijk is, dan moet u alles betalen. Ook als u niets getekend hebt, kan het betalen van de eerste schijf al gezien worden als een akkoord met de overeenkomst. Dat voorschot ziet u zeker niet meer terug. Of u er onderuitkomt zonder de rest te betalen hangt af van wat u getekend hebt e.d. ...
Ik snap eigenlijk ook niet hoe die vergissing is kunnen gebeuren ...
Lenny
U mag het zo belerend noemen als u maar wil. Mensen willen u hier alleen helpen en u behoeden voor een toekomstige identieke fout. Maar als u bij hoog en laag blijft beweren dat in alle hotels zonder problemen geannuleerd kan worden (wat geen waar is, zoals zowel ik als een andere poster hebben bevestigd) en als u wilt blijven geloven dat deftige bedrijven altijd uit eigen beweging alle nodige informatie zullen geven, dan zult u nog veel bedrogen worden.Nog een schoolvoorbeeld van een belerende post.Soms wordt er dus WEL op voorhand betaald, zonder annuleringsmogelijkheden. Ik werk ook al JAREN met booking.com en boek regelmatig zo'n formule, omdat die inderdaad vaak goedkoper uitkomt dan een formule die geannuleerd kan worden. Het bedrag wordt dan onmiddellijk aangerekend. In de andere gevallen betaal je inderdaad in het hotel. Maar dat zijn zaken die je goed op voorhand hebt kunnen lezen op de site en waar je mee akkoord gaat.
Hoe het elders gebeurt is echter niet relevant ... De vraag is onder welke voorwaarden dat hotel zijn boekingen regelt. Als die een eigen beleid hebben waarbij annuleren niet mogelijk is, dan moet u alles betalen. Ook als u niets getekend hebt, kan het betalen van de eerste schijf al gezien worden als een akkoord met de overeenkomst. Dat voorschot ziet u zeker niet meer terug. Of u er onderuitkomt zonder de rest te betalen hangt af van wat u getekend hebt e.d. ...
Ik snap eigenlijk ook niet hoe die vergissing is kunnen gebeuren ...
Lenny
Het feit dat we op voorhand moesten betalen stoort mij niet, boek je een reis, dan dien je die meestal ook op voorhand te betalen. Wat me stoorde is de wijze daar op.;. Aan de receptie stond een bericht waarop duidelijk te lezen stond dat alle verblijven de dag van het inchecken moeten volstort worden. Voor het betalen met de bankkaart was het voldoende om nu al 1 dag te betalen en de rest de dag van het inchecken, na het betalen moest dit plots binnen de week gebeuren.
Beste Lenny dat is wat ons stoorde. Dat is de reden waarom wij willen annuleren nu blijkt dat mijn echtgenote zich vergist heeft.
Hoe het er aan toe gaat op andere plekken is logischer wijs wel relevant. Het vormt de maatstaf waarmee je je ervaringen op andere plekken gaat vergelijken. Ik vond de reactie op het hotel zo bevreemdend dat ik me hier even kwam informeren.
Ik heb iets dergerlijks nergens beweerd. Ik vond het gewoon bizar, meer niet... Voor het overige dacht ik de exacte voorwaarden wel op de site of zo te vinden. Ik ben nu eenmaal niet verbaal ingesteld, en heb niet de gewoonte om dergerlijke dingen mondeling te vragen, zeker niet zonder reden. Op het moment van het reserveren had ik er geen reden toe, dus vroeg ik er niet naar.U mag het zo belerend noemen als u maar wil. Mensen willen u hier alleen helpen en u behoeden voor een toekomstige identieke fout. Maar als u bij hoog en laag blijft beweren dat in alle hotels zonder problemen geannuleerd kan worden (wat geen waar is, zoals zowel ik als een andere poster hebben bevestigd) en als u wilt blijven geloven dat deftige bedrijven altijd uit eigen beweging alle nodige informatie zullen geven, dan zult u nog veel bedrogen worden.
Voor de 100 000ste keer: ik annuleer vanwege de onbeleefdheid. Het hotel waar ik nu geboekt hebt ligt op meer dan 10 km afstand van de feestzaal. De locatie heeft er anders gezegd niets mee van doen. U heeft het blijkbaar moeilijk met dat concept?U annuleert niet omwille van de onbeleefdheid maar omdat het niet het juiste hotel was. Als u vond dat ze zo onbeleefd waren, waarom hebt u daar dan geboekt? Als u het zo raar vond dat u direct alles moest betalen, waarom dan boeken?
Welke waarheid?Echt ... men probeert u hier alleen maar te helpen, maar soms is de waarheid nu eenmaal iets wat we niet graag horen.