mapleleiah
Ik boek, zoals reeds gemeld werd in de posts die u beweert aandachtig gelezen te hebben, regelmatig - zo niet bijna uitsluitend - met booking.com... Wat ik doe om de redenen de u nu zelf opnoemt: alles staat er zwart op wit. De ervaringen van andere mensen lees ik meestal met een half oog.
Ik lees niet wat ik wil lezen, ik lees wat er staat. En wat er staat bewijst keer op keer mijn stelling: u houdt niet met alles rekening wat er eerder is gezegd. Dat kan 2 oorzaken hebben: of u leest niet alles, of u interprereert bepaalde zaken foutief.
Dit gezegd zijnde, ik had er denkelijk niet vanuit mogen gaan dat mijn echtgenote het juiste hotel in gedachten had. Alleen waren we toevallig in de buurt, ze stelde voor om er gelijk naar toe te gaan, en we hebben dan maar gelijk geboekt. Om dan achteraf te horen te krijgen ons van hotel te hebben vergist. Of ik me daar nu voor het hoofd moet slaan of niet... Ik had dit normaliter anders aangepakt, via googlemaps nagaan lijkt me wel nogal nutteloos... zeker als je niet weet dat er een 2de hotel is dat er dichter bij ligt...
Het overige is een kwestie van houding, ik heb geen communicatieve persoonlijkheid, stel enkel vragen die op dat moment relevantie hebben, en communiceer ook nogal direct. Wat niet iedereen apprecieert. Zaterdag zag ik geen reden om aan de receptie te vragen naar de annulatiemogelijkheden, dus deed ik dat ook niet. Een fout? Misschien... Maar ik benader alles op die manier, en kom er ook altijd uit.
Ik ga er niet vanuit dat een vrederechter mij gelijk gaat geven. Ik stel gewoon de vraag, wat als ze mij geen annulatievoorwaarden geven, anders gezegd: wat er als niks van in hun reglement in staat. Gaat de vrederechter dan nog altijd in mijn nadeel oordelen?
Ik had de indruk dat ze in dat hotel weinig reglementen hebben, en gewoon maar op doen.
De andere opmerking die u plaatste was de reden waarom ik kwam informeren op het forum, ik kan als dit hun policy is er weinig controle op uitoefenen, en vroeg me af of dit wettelijk gesproken wel mocht. Blijkbaar dus wel.
Ik kan via een omweg wel controleren of de kamer al dan niet opnieuw verhuurd is, het was de laatste kamer voor dat weekend, maar daar stopt het ook bij. Foolproof is het niet, als er iemand anders ook annuleert....
Uw laatste opmerking is in mijn ogen het schoolvoorbeeld van een belerende en dus nutteloze opmerking, en zal er maar niet op ingaan.
VDG2
Ik begrijp het niet verkeerd.

Wat ik me afvroeg is wat de rechter gaat doen als er niets van in hun reglement staat. Gaat die dan nog steeds in hun voordeel oordelen, wat ik denk te mogen opmaken uit de overige posts, of kan ik hier eventueel toch nog mijn gelijk halen?
Ik stel die vraag om een eenvoudige reden: ik heb sinds zaterdag al het een en het ander over het hotel in kwestie gehoord. Het staat blijkbaar niet goed aangeschreven in de buurt, en het neemt nogal graag een loopje met de regels, zoals ik zaterdag zelf opmerkte. Aan de receptie staat aangeduid alles te moeten betalen bij het inchecken, wat we in 1ste instantie ook te horen kregen, maar eens het voorschot betaald werd het "betalen binnen de week".
Ook de factuur zelf is verre van duidelijk. Er staat niets wat er op wijst dat hem om een reservatie voor 2 dagen gaat, er staat enkel dat we betaald hebben om te mogen logeren op die dag. Er lag ook niks van reglementen of wat dan ook, iets waar ik op let, en op hun site werd er ook geen melding van gemaakt. Ik kan het mss. eens nakijken op booking.com, wie weet krijg je dan wel annulatievoorwaarden, maar of die dan ook voor mij gelden...