mensea iq test

klungels

Re: mensea iq test

#91 , 15 jun 2012 00:08

Snel rekenen is maar een heel beperkte manier om je IQ te testen. Zowel verbale, gekristalliseerde als logische intelligentie worden niet getest, enkel performantiële.
Tof om daar goed in te zijn, maar zegt helemaal niets over je intelligentie of IQ.

een natuurlijke iq test bestaat er uit om zo snel mogelijk vrij eenvoudige vragen te beantwoorden wat hier duidelijk het geval is

zou zeggen doe de test eens en dan heb je enig idee waarover we bezig zijn

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#92 , 15 jun 2012 08:46

Tetris is de perfecte manier om je ruimtelijk inzicht en reactiesnelheid te meten. Pac-man analyseert dan weer je oplossend vermogen door ontsnappingswegen voor de spookjes op voorhand uit te denken. Scrabble is de perfecte manier om je kennis van de Nederlandse taal te testen, enz... Allemaal even onzinnige uitspraken dan zeggen dat dit spelletje je intelligentie test. Sorry, klungel, maar dan heb ik meer vertrouwen in de "officiële" IQ testen (die door o.a. mensa gebruikt worden), hoewel ik ook daar mijn bedenkingen bij heb. Maar dit spelletje is wel helemaal nikszeggend...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

klungels

#93 , 15 jun 2012 09:14

Tetris is de perfecte manier om je ruimtelijk inzicht en reactiesnelheid te meten. Pac-man analyseert dan weer je oplossend vermogen door ontsnappingswegen voor de spookjes op voorhand uit te denken. Scrabble is de perfecte manier om je kennis van de Nederlandse taal te testen, enz... Allemaal even onzinnige uitspraken dan zeggen dat dit spelletje je intelligentie test. Sorry, klungel, maar dan heb ik meer vertrouwen in de "officiële" IQ testen (die door o.a. mensa gebruikt worden), hoewel ik ook daar mijn bedenkingen bij heb. Maar dit spelletje is wel helemaal nikszeggend...
ok , dat je bewijst te kunnen rekenen en tegelijk handelen in een flits waardeloos is - schotel dan maar iets voor waar je hier een bewijsbaar resultaat kan geven

er zijn bijzonder veel spelletjes die je intelligentie testen in schaken wordt zelfs les gegeven
denkspelletjes is zelfs de ideale manier om onopgemerkte afsluiting van hersengedeelten te voorkomen jonge kinderen leren sneller dan oudere mensen omdat deze over de volledige capaciteit van hun hersenen kunnen beschikken , elke deur die in je brein sluit blijft onherroepelijk dicht

Reclame

Turaki

#94 , 15 jun 2012 09:34

ok , dat je bewijst te kunnen rekenen en tegelijk handelen in een flits waardeloos is - schotel dan maar iets voor waar je hier een bewijsbaar resultaat kan geven

er zijn bijzonder veel spelletjes die je intelligentie testen in schaken wordt zelfs les gegeven
denkspelletjes is zelfs de ideale manier om onopgemerkte afsluiting van hersengedeelten te voorkomen jonge kinderen leren sneller dan oudere mensen omdat deze over de volledige capaciteit van hun hersenen kunnen beschikken , elke deur die in je brein sluit blijft onherroepelijk dicht
Schaken komt op lange termijn neer op geheugentraining, niet op logisch denken.

Pas op, ik zeg niet dat spelletjes slecht zijn, het is zelfs wetenschappelijk aangetoond (onderzoeken in bejaardenhuizen geven alleen maar positieve resultaten), maar als indicatie van intelligentie zijn ze te eenzijdig en beperkt. Scores zijn alleen nuttig om jezelf uit te dagen en te verbeteren, niets meer. Jezelf vergelijken met iemand anders zuiver hierop gebaseerd is dan ook alleen maar dat: je bent beter of slechter in dat specifieke spelletje, meer niet.

Gebruiker21

#95 , 15 jun 2012 09:35

Voor iemand die dan toch zo snel denkt, ben je toch vrij traag van begrip, hoor. Ik verkondig hier al héél de tijd dat ik niet echt geloof in "tests" om je intelligentie te meten. En dan vraag je me om een "bewijsbaar resultaat"? Uw vraag bewijst mijn stelling, zou ik zo zeggen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

klungels

#96 , 15 jun 2012 13:18

wat is nu het verschil tussen een spel en een test ?

Gebruiker21

#97 , 15 jun 2012 13:27

Wat een vraag...

Spel = Microsoft Flightsimulator.
Test = De simulatoren die piloten tijdens en na hun opleiding gebruiken.

Spel = Gran Turismo
Test = Rijexamen

enz... Als je dat verschil niet snapt, raad ik je aan niet te veel games meer te spelen, zeker geen oorlog of schiet-spelen...

En verder laat ik het hier bij...

klungels

#98 , 15 jun 2012 15:54

Aan taal deskundige gevraagd
Een spel kan een test zijn
Een test kan een spel zijn
Het verschil zit hem in de spelen die geen test zijn en de testen die geen spel zijn

Vandebos

#99 , 15 jun 2012 16:48

En bij deze plaatsen we een slotje op de discussie. Voordat ze ontaardt in gevecht dat de verdraagzaamheid van de moderatoren test.. of is het een spelletje?

Terug naar “Praat café”