Je zorgen heel goed begrijpend, kan ik je wel zeggen dat dit meestal wel goed komt. Dikwijls is het zo dat de vader, die zich tijdens het huwelijk weinig of niet met de opvoeding van zijn kind(eren) bezig hield, zich na een scheiding meer als 'huisvader' gaat profileren. Tevens mag je er in de meeste gevallen wel gerust in zijn dat de grootouders langs vaders zijde wel een oogje in het zeil zullen houden. Als ik je berichtje goed begrijp ben je daar zelf ook wel redelijk gerust in, niet?
Als het voor het kind (en voor jou) echt zo'n probleem is om een heel weekend weg te zijn, en ergens anders te moeten overnachten, is het misschien beter om een bezoeksregeling overeen te komen die daarin voorziet, waarbij je bijvoorbeeld afspreekt dat de vader het kind gedurende het eerste jaar slechts 1 dag komt halen, in plaats van een volledig weekend, maar dat dan bijvoorbeeld wel elke week.
Mijn hart is inderdaad gerust bij mijn schoonouders. Zij behandelen mijn zoon als hun eigen zoon. Mijn zoon zal dan ook niets te kort komen bij hen.
Kan ik dat zomaar opeisen? We hebben rechterlijk nog niets ondernomen maar wel heeft hij al gezegd dat weekenden voor hem zullen zijn. Wat heb ik daarin te zeggen? In welk geval kan je enkel je kleine in het weekend achterlaten bij de vader om de 14 dagen? Of zonder overnachting?
Ik wil mijn zoon zeker en vast zijn vader NOOIT ontnemen en zal daar ook niet moeilijk om doen maar hij is nog veel te jong en veel te erg gehecht aan mij. In dit huwelijk ben ik degene die dag en nacht klaarstond voor de kleine terwijl de vader van smorgens vroeg tot savonds laat op straat rondzwerfde en lekker genoot van de dop.
Soit, ik wil gewoon weten wat mijn rechten zijn.