Idd, zo hoort het dus, want dat zijn geen bijzondere kosten.Wat betreft de dokterskosten. Als het zoontje van mijn man bij ons is en wij moeten naar de dokter, dan betaalt mij man de dokter en brengt hij dit briefje binnen bij zijn ziekenfonds met vermelding van zijn rekeningnummer en dat wordt dan netjes daarop gestort.
Eylis, het voorbeeld wat jij aanhaalt is dan weer redelijk specifiek en uniek.
Stel nu dat het inderdaad om een eenmalige en plotse en nodige ingreep gaat die je niet zelf kan invullen (bv. na een ongeluk een operatiekost) dan zou daar wel de helft in moeten betaalt worden. Dat vind ik ook een correct toepassing van het begrip "bijzondere kost". Wat al de rest betreft (allerlei jeugdverenigingen, opleidingen, huisdokter,........) valt daar niet onder. Je KAN natuurlijk wel overeenkomen en samen beslissen om die kosten te delen maar men zou geen beroep mogen doen op het begrip "bijzondere kosten" om die bedragen op te vorderen bij de andere ouder.
Het voorbeeld hierboven met het A4 blad met gommen en andere kosten....daar krijg ik echt huiveringen van. Da's duidelijk met kwade bedoeling ofwel zonder enige kennis van volwassen gedrag.