ik heb een vraagje over alimentatie,ik ben nu meer dan 8,5 jaar gescheiden,toen waren mijn kinderen 7 en 9 jaar,we deden geen co ouderschap en ik kreeg toen 350 euro voor beiden,op die leeftijd..nu,ondertussen doet mijn dochter al 2,5 jaar co ouderschap,dus daar geen discusie,elk de helft,maar voor mijn zoon krijg ik nu 192 euro per maand,hij is 16,5,zit in het 5e middelbaar,is zoals een volwassen persoon,is zeer groot,en eet zoveel als een volwassene (ik heb nu dus iets meer dan zoveel jaar geleden door de index).nu zegt er mij hierjuist iemand dat ik veel te weinig krijg voor iemand van die leeftijd,die toch veel nodig hebben.Ik moet er wel bij zeggen dat hij ook de helft van de schoolkosten en sport betaald.Ikzelf sta op invalidteit en kom maandelijks niet rond met het bedrag dat ik heb ,mijn ex heeft een goed werk enzo..nu is mijn vraag,voor ik begin ruzie te maken (want dat zal er mss wel van komen moest ik dit aanvachten),of ik idd te weinig krijg voor mijn zoon?die mevrouw die me dat net zei,zei dat er zoeits als een vast bedrag is,minimum,per leeftijd dat ze moeten geven??ik vraag mij dus af of dit waar is?
mijn zoon is het laatste jaar bijna 20 cm gegroeid en kan dus in NIKS van winterkeldij meer (jas,schoenen,puls,broeken..),en dat moet ik van die 192 euro betalen+ook nog eens een maand eten en drinken, (en hij kan wat af eten hoor)
ik hoop gewoon hierop een eerlijk antwoord te krijgen,en alls het idd een correct bedrag is,die 192 euro,dan leg ik mij daar bij neer en zwijg ik in alle talen,maar het kan net zo goed zijn dat ik nu gewoon te weinig krijg,en iedere euro is voor mij veel geld waard..