huren 3/6/9 vervroegd opzeggen - boete kan of altijd?

aussie
Topic Starter

huren 3/6/9 vervroegd opzeggen - boete kan of altijd?

#1 , 31 okt 2012 14:27

1.Binnenkort ga ik een appartement huren via een immo kantoor. Dit appartement voldoet bijna volledig aan mijn wensen., toch een klein terras.

Vermoedelijk ga ik het huren omdat het dringend is. Het zou een 3/6/9 contract zijn. Als ik opzeg binnen de eerste 3 jaar moet ik een boete
betalen. Wordt deze boete van vb 3 maanden (opzeg binnen het 1ste jaar) altijd gegeven of KAN deze worden gegeven.

Is het zo, als je een andere huurder hebt en de verhuurden geen huishuur verlies er geen boete komt? Of moet deze altijd worden vergoed.

2. Is opzeg altijd 3 maanden of kan korter?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 31 okt 2012 14:34

1: de huurder heeft het recht deze schadevergoeding te eisen. Het tijdig vinden van een andere huurder doet niets af aan deze schadevergoeding; de verhuurder lijdt sowieso schade door het opnieuw te huur moeten stellen, nieuwe contracten, plaatsbeschrijvingen, vrijgave en opmaak huurwaarborg, etc etc....
De enige wijze om van deze schadevergoeding te worden vrijgesteld is middels een onderling akkoord met de verhuurder (SCHRIFTELIJK) of wanneer zou blijken dat ten tijde van de opzeg het huurcontract nog niet was geregistreerd.

2: opzeg is altijd drie maand tenzij een schriftelijk akkoord met de verhuurder of bij niet registratie van het huurcontract ten tijde van de opzeg.

Reclame

Terug naar “Huren”