Hallo,
9 jaar geleden kreeg mijn vrouw een bouwgrond van haar beide ouders als voorschot op erfenis. Haar broer kreeg tot op heden niets.
En vader heeft ons beloofd dat er bij erfenis niets meer zal over zijn. (Langst levende alles) Moeder is ondertussen zwaar ziek en verblijft in een verpleeghuis, bewindvoerder is reeds aangesteld, verwachting is dat vader moeder zal overleven en nadien alles samen met zijn nieuwe vriendin zal op leven. Door het er op nahouden van die vriendin is er een breuk tussen de kinderen en vader. Mijn vrouw en ik zouden graag haar broer nu al de helft van de schenking uitbetalen. Dit omdat de grondprijzen nu blijven stijgen, toen geschat op 1200000 en nu reeds 3500000. De helft die we hem nu zouden uitbetalen is nu al meer dan toen de geschatte waarde en dit blijft toenemen... Broer en Zus hebben samen een bedrag bepaald waar broer mee tevreden is om afstand te doen van zijn helft van dit erfdeel. Hoe kunnen wij dat op een geldige manier ergens beschrijven? Volstaat een document getekend door de broer waarin vermeld staat dat hij afstand doet van dat erfdeel? Moet daarbij de uitkoopsom vermeld worden? En moet dat eventueel betekend worden door de griffie? Of kan dit enkel via de notaris ?
Dank bij voorbaat voor uw reacties.