Beste mensen,
op 15 oktober kon ik amper rechtstaan wegens aanhoudende rugklachten (uitstralend naar mijn kuiten), heb nu nog steeds vreselijk pijn maar het wordt onderdrukt met zware medicatie en heb toen (op 15 oktober) een vertrouwelijke laten invullen door mijn huisarts die ik nadien bij Euromut heb binnengebracht.
Enkele dagen later kreeg ik een brief waarin stond dat de aanvraag niet werd erkend wegens onvoldoende informatie.
2de aanvraag binnengebracht via mijn huisarts en enkele dagen later kreeg ik weer een negatief antwoord dat de aanvraag niet werd erkend. Ze vonden mijn klachten (alsook de MRI foto's/scans die gemaakt werden) onvoldoende om mij tijdelijk arbeidsongeschikt te verklaren.
Op 15 oktober (de dag dat ik de vertrouwelijke brief binnen had gebracht bij mijn ziekenfonds) had ik me wel al uitgeschreven als werkzoekende bij de VDAB (had ik misschien niet mogen doen?), ik heb vandaag de hulpkas gebeld en ik kreeg te horen dat zij mij enkel een uitkering kunnen toekennen vanaf de dag dat ik terug ingeschreven zal zijn bij de VDAB als werkzoekende. De periode daarvoor kunnen ze mij niks uitbetalen kreeg ik te horen :S
Ik heb vandaag de VDAB terug gebeld om mij her in te schrijven als werkzoekende maar dat kon niet omdat ze mijn verhaal een beetje ingewikkeld vond; ze zal mij een expert laten terugbellen maar dat kan iets meer dan een week duren zei ze.
Met andere woorden, stel als ik mij pas over een week terug kan her inschrijven bij de VDAB dan zal ik noch van de ziekenfonds, noch van de RVA een uitkering ontvangen voor de periode tussen 15 oktober tot en met volgende week (de dag dat opnieuw her ingeschreven zal zijn bij de VDAB).
De hulpkas zei duidelijk tegen mij dat ze mij enkel uitkering kunnen toekennen vanaf de dag dat ik terug ingeschreven ben bij de VDAB.
Nu is mijn vraag, waar kan ik terecht om alsnog een uitkering te ontvangen voor de afgelopen periode? (vanaf 15 oktober tot heden) Want ik heb helemaal geen uitkering gehad :S
Ik vind het ontzettend vervelend en heel jammer want zit zonder inkomen, mijn fout is waarschijnlijk geweest dat ik mij niet mocht uitschrijven als werkzoekende bij de VDAB zo lang ik geen definitief antwoord kreeg van het ziekenfonds, klopt dat? Indien wel, maar dat wist ik niet :S
Ook op mijn stempelkaart heb ik de letter "Z" (ziek) aangeduid vanaf de 15de oktober tot 31 oktober en dan zo ingediend :S
Wat kan ik nu het beste doen? Kan ik dit nog rechtzetten, zo ja, hoe?