aanvangsindex huurcontract

JTTT
Topic Starter

aanvangsindex huurcontract

#1 , 28 nov 2012 12:13

IN principe is de definitie daarvan de volgende (ook vermeld in contract): het gezondheidsindexcijfer van de maand die voorafgaat aan de maand waarin de overeenkomst is afgesloten

Nu wordt het contract echter op zaterdag 1 december getekend.
Ik wilde nu al alle gegevens in het contract zetten maar het cijfer van november is nu (natuurlijk) nog niet bekend.
Ik ga er zelfs van uit dat dit van november pas na het weekend van 1 december (dus de 3de) zal bekend zijn. Klopt dit?

Zo ja, dan mag ik toch gewoon het cijfer van oktober gebruiken (119.87 punten)????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 nov 2012 12:41

Je hoeft helemaal geen cijfer te vermelden in de huurovereenkomst. De maand en jaar zijn voldoende.
De nieuwe index is 1 à 2 dagen VOOR het einde van de maand bekend.
Kijk op Google even op index en je zal hem wel vinden.

JTTT
Topic Starter

#3 , 28 nov 2012 13:47

Thanks. De index had ik al gevonden. Zal vrijdag nog eens checken of die van november erop staat.
Zoniet zet ik gewoon de maand in het contract.
http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/ ... eidsindex/" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Lanox
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 nov 2012 14:15

Thanks. De index had ik al gevonden. Zal vrijdag nog eens checken of die van november erop staat.
Zoniet zet ik gewoon de maand in het contract.
http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/ ... eidsindex/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik raad u af dit te doen. Een indexcijfer kan na de eerste publicatie nog bijgesteld worden. Zoals mava105 aanhaalt is maand en jaar van de index voldoende.

JTTT
Topic Starter

#5 , 28 nov 2012 14:32

Weer iets bijgeleerd! Schitterend forum!

Terug naar “Huren”