alimentatie/loonbeslag in buitenland

Happy
Topic Starter

alimentatie/loonbeslag in buitenland

#1 , 04 mar 2013 14:24

Ik ben op zoek naar info ivm het innen van alimentatie (vastgelegd in een vonnis) bij mijn ex die ervoor gezorgd heeft dat zijn domicilie in Afrika staat en eveneens een niet EEG werkgever heeft die zijn loon uitbetaald ... iemand enig idee?

De dienst Davo kan ik eventueel inschakelen, maar mijn loon ligt net boven de grens om voorschotten van hen te kunnen ontvangen (jammer) ...

Mams van drie kids

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rene

#2 , 04 mar 2013 16:25

Ik dacht dat lonen uit het buitenland door Davo niet konden worden aangeslagen.

Ook bij domicilie buiten België is er een probleem om het innen. Zelf is voor Davo.
Als ik mis ben zullen andere wel reageren hoop ik.

Happy
Topic Starter

#3 , 04 mar 2013 18:13

Davo kan alvast voorschotten storten, dat zou geen probleem zijn, maar loonbeslag laten leggen zou pas fair zijn ... Vandaar, alvast bedankt voor je reactie.

Reclame

reinek

#4 , 07 mar 2013 16:07

Hallo ! Ik heb zelf via Davo geprobeerd gedurende + 1 jaar achterstallig onderhoudsgeld te innen in de USA en heb daar geen resultaten mee gehaald.
Reden is omdat er geen verdrag is met de USA daartoe. Ik ben dan zelf naar de USA gevlogen met vonnis in beëdigde vertaling in het Engels, en de dienst Child support enforcement aangesproken. Een maand later was er loonbeslag !
Dus: ga na in hoeverre er verdragen zijn met het land waar je ex woont. Indien geen verdragen: informeer je hoe ter plaatse loonbeslagen worden uitgevoerd, en welke documenten je daartoe nodig hebt, en ga er zelf heen ! Succes !

Terug naar “Echtscheiding”