bij stadhuis ik moet bewijzen: mijn taalkennis bewijzen
Op het stadhuis moet ik mijn taalkennis bewijzen
- van 2003 tot 2012 was ik getrouwed met belgisch vrouw, zij heeft mij taal lees gegeven, door haar heb ik taalkennis
van 2003 tot 2012 was ik getrouwd met een Belgische vrouw . Zij heeft mij taalles gegeven .
- 2012 zij is overleden
In 2012 is zij overleden
- 2013 ik vraag mijn nationaliteit, en nu stadhuis wil mijn taalkennis, dit was toch niet wet in 2003 als ik met haar getrouwed was + all die 10 jaar samen zorgt alle dingen zonder taalkennis bewijzen naar stadhuis.
In 2013 vraag ik op het stadhuis de Belgische nationaliteit aan .Het stadhuis wil dat ik mijn taalkennis bewijs . In 2003 was dit nog geen wet .
Hoe kan ik dan bewijzen taalkennis? Moet ik naar notaris zijn of advocaat zijn om te uitleggen van 2003 tot 2012 ik ben in belgie + ik was gehuwed wij deed allees in nederlands of moet ik haandtekeing brengen van haar alle familie als getuigen over mijn taalkennis? 100 mensen handtekening dat mijn taalkennis was van 2003 tot 2012 juist.
Hoe kan ik mijn taalkennis bewijzen ? Moet ik naar een notaris of advocaat om dit te bewijzen ? Ik was gehuwd en wij spraken Nederlands . Of moet ik handtekening vragen van al haar familieleden , als getuige .
Is dit wettelijk taalkennis bewijz??? a.u.b???? Het is abnormaal na 10 jaar omdat wet is nu anders ik moet nog 3 jaar studeren te bewijzen mijn taalkennis???
Is het wettelijk om taalkennis te bewijzen ? Het is abnormaal dat de wet nu anders is , en dat ik nog 3 jaar moet studeren om dit te bewijzen .
Beste nazmul ,
We kunnen uw tekst begrijpen ( verstaan ) , als we wat moeite doen . Maar om te functioneren in België zou u beter een taal cursus volgen .
U hebt met veel officiële zaken te maken ( documenten , papieren ) , en die moet u goed kunnen begrijpen .
Op het stadhuis of andere officiële plaatsen moet u ook beter Nederlands kunnen spreken .
En inderdaad de wetgeving voor allochtonen is zeer streng geworden . Was vroeger niet zo streng .