Mijn vader is 7 jaar geleden overleden.
Onmiddellijk na ontvangst van de acte van overlijden hebben we afstand gedaan van de erfenis. De hele familie tot in het duizendste knopsgat.
Behalve mijn toen minderjarige dochter. Er waren 2 personen uit de familieraad overleden en de vrederechter kon mij niet toestaan in haar naam te handelen (alleenstaande moeder, moest familieraad zijn toen ze geboren was)
De dag na haar 18de verjaardag is ze zelf gaan afstand doen. Na een feestdag.
Geen noemenswaardige problemen tot nu.
Er is een brief gekomen van een advocaat (in het frans) die aanmaant om de achterstallige huurgelden, kosten nieuwe sleutel, leegmaken woning, opkuisen woning, wederverhurings vergoeding en de nalatigheids interesten te betalen.
Als dit niet binnen de 14 dagen gedaan is stapt de verhuurder naar de rechtbank waar de afstand van erfenis teniet gedaan zal worden omdat ze:
1- 24u te laat afstand van erfenis gedaan heeft (is geboren op een feestdag)
2- We op vlaams grondgebied wonen waar Brusselse acten niet geldig zijn omdat we die niet laten betekenen hebben in een Vlaamse rechtbank (Hoera we zijn van Brussel verlost! Dacht het niet maar allé)
3- Haar moeder (ik dus) de erfenis aanvaard heeft door de begrafenis te betalen en
4- veroordeeld is tot het betalen van de huurschulden maar niet in staat is om zijn schulden te betalen waardoor ze overgaan op haar kinderen (mijn kind dus, en ikke netto onder het bestaansminimum maar bij mijn weten ben ik nog ni dood en KAN ze mijn onbestaande schulden niet erven en heeft een vals vonnis geen betekenis)
GEEN ENKELE wetboekverwijzing in de brief.
De som moet betaald worden op rekening van de verhuurder, niet op die van de ondertekenende advocaat.
Er is aangeraden om binnen de 14 dagen te betalen anders komen er nog meer gerechtskosten bij.
Ik maak er mij (voorlopig) niet echt druk in maar mijn vraag is:
Kan één of andere rechter haar onterving teniet doen omdat ze 24u te laat was ook al is haar 18de verjaardag op een feestdag?
Ps: Gelieve dat ik veroordeeld ben tot het betalen van de huurschulden te negeren. Dat was 100% valsheid in geschrifte vanwege een vrederechter te Brussel die zonder rechtzaak een uitspraak deed die niet betekend geweest is om welbekende redenen. Er bestaat ook geen rolnummer van. Alleen weet die advocaat dat blijkbaar niet.