hoi,
bij ons krijg ik ook voor mijn zoon rang 3 door kind van mijn nieuwe man.
mijn ex krijgt echter helft rang 2, is toegestaan in akkoord door jeugdrechter. omwille van onze kinderen
helft fiscaal kan je aankruisen bij belastingen, sinds 2008 wet verandert, ze moeten het je geven
en voor verlies van zijn water,grondlasten etc betaal ik hem 70 euro per jaar.
Dit staat zo in jullie vonnis geschreven dan is het duidelijk. Maar hier staat er niet meer dan dat de vader die het kindergeld
ontvangt 1/2 ervan moet doorstorten door middel van een 2 maandelijkse afrekening.
Ik kan u zeggen dat er op 04/07/13 een storting is binnengekomen van 220€. De omschrijving hiervan was:
kindergeld maart, april, mei, juni -59€ opvang +60€ nieuwe boekentas.
Dus eigenlijk ontvangt de moeder zo'n 55€ (1/2 van 110€) kdg. Ook al ontvangt de vader 280.77€ en geniet hij nog eens van de andere voordelen.
Is het niet ergens normaal dat de vader 1/2 van het effectief ontvangen bedrag doorstort aan de moeder?
Tenslotte is het kdg bedoeld voor de opvoeding van haar zoon. De vraag is al eens doorgespeeld naar de vader maar dan komt er een waterval van woorden (van de nieuwe vriendin dan nog wel) die de moeder bestempelen als dief van haar eigen kind zijn geld!! En dat ze wil profiteren van andermans geld,...
Iemand die in gelijkaardige situatie zit? Alle hulp hierin zijn welkom