vrijgesproken na valse beschuldiging maar ...

bolleke1003
Topic Starter

vrijgesproken na valse beschuldiging maar ...

#1 , 25 jun 2013 03:02

Hallo,

een ex-vriend van mij had schulden die op zijn kinderen terecht zouden komen en ben dan voor hem een persoonlijke lening aangegaan er is een rechtsgeldige overeenkomst daarvan opgesteld , is voor de rechtbank gekomen maar na de eerste keer uitstel kreeg ik de keer erop ineens 3 zware aanklachten tegen mij ( misbruik van vertrouwen, valsheid in geschrifte en oplichting ), is dan naar correctionele gegaan daar 8 maanden nadien van elke klacht vrijgesproken maar wel bij de politie moeten gaan vingerafdrukken en foto's laten nemen en 200 blz bewijsmateriaal binnengebracht wat een vernedering als je weet dat dit allemaal valse beschuldigingen zijn,

zou toen 2500 euro schadevergoeding krijgen en hij moet de gerechtskosten betalen maar helaas mr haalt het nog eens in zijn hoofd om beroep aan te tekenen en weer maanden wachten ondertussen betaal ik de lening bij de bank al 2,5 jaar af met een bedrag van 520 euro per maand als alleenstaande en op invaliditeit dus voor mij rampzalig dat dit zolang aansleept

in Hof van beroep ook vrijgesproken (lijkt me logisch) maar daar 0.00 euro schadevergoeding en 82 euro gerechtskosten begrijpen voor wie begrijpen kan.

Nu moet het terug naar de Burgerlijke Rechtbank maar de maanden die dit nog in beslag zal nemen (pas begin volgend jaar) zijn nog maanden die ik de lening moet betalen en sta aan de rand van de afgrond is de laatste keer geweest dat ik dit heb kunnen betalen volgende maand lukt dit niet meer, heb al alles van waarde verkocht om de lening te kunnen blijven betalen maar helaas leef al 2,5 jaar in een hel samen met mijn dochter die op de koop toe ook niet beschermd is daar hij hier weggegaan is 2 dagen voor we een afspraak hadden bij de notaris

mijn vertrouwen is helemaal zoek en zie geen oplossing meer het o.c.m.w heeft tijdelijk mijn huishuur betaald (dus daar ook al schulden) maar stopt daar nu mee.

Conclusie voor mij is dat criminelen alles mogen en kunnen en ik hier lijdzaam moet toezien wachten en ondergaan, kan iemand me raad geven wat ik kan doen welke instantie me kan helpen of welke persoon zich eens mijn toestand nakijkt?

Kan ik na da vrijspraak in Hof van Beroep aanklacht tegen hem indienen ? en welke dan?

Mijn advocaat zegt me daar niet mee bezig te houden maar het loopt dan ook mis hij is gefrustreerd doordat het voor hem een zaak van niets was niet betwistbaar en het zou maar enkele maanden duren betalen zou hij toch moeten, heeft al staan roepen en tieren tegen mij aan de telefoon omdat er een fout was gebeurd met de zaak op de rol te zetten het bewijs daarvan moet ergens verkeerd beland zijn,

ik ga er vanuit als dat zo is je je advocaat daarvan op de hoogte stelt het gevolg was roepen en tieren tegen mij en na nazicht is toch gebleken dat ik het juist had had het trouwens 3 keer laten nakijken vooraleer hem daarover te spreken, op de koop toe houd hij zich niet aan de mondelinge afspraak dat ik hem 500 euro zou betalen bij het eerste onderhoud en dan pas na de rechtszaak de rest maar helaas kreeg vorige week een mail dat hij nog eens 500 euro eist dan moet u weten dat de tegenpartij eens een betaling van 1500 euro heeft gedaan en als ik aan mijn advocaat vroeg waarom dat hij dat niet wist voor mij was dit schuldbekentenis van dit bedrag heeft mijn advocaat ook reeds 500 euro provisie ingehouden met mijn toestemming natuurlijk maar in de brief zegt hij er dagdagelijks mee bezig te zijn en dit ver onder het bedrag is en zonder zijn ereloon daar is nooit iets over gezegd geweest hoeveel dit me zou kosten mijn vraag daarover is dan ook kan je die kosten ook van de tegenpartij terug eisen of niet, en na meer dan 1,5 jaar wachten en wachten kan hij me daarvoor provisie aanrekenen?

vele vragen maar echter geen antwoord zie het allemaal niet meer zitten en mijn vertrouwen in gerechtigheid is ver te zoeken wie kan me helpen aub

hartelijke dank

groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bolleke1003
Topic Starter

#2 , 10 jul 2013 01:58

niemand die reageert???????

nu krijg ik een mail van mijn advocaat gefrustreerd omdat hij zich aangevallen voelt door dat er ergens een fout gebeurd is om de zaak op de burgerlijke rechtbank op de rol te zetten, hij stopt met de zaak verder de verdedigen en zegt nu dat hij 125 euro/uur vraagt en dat zijn collega me de rekening zal sturen nu de data's juist zijn vastgelegd om de tegenpartij zijn conclusies, dan een maand dat ik mijn conclusies kan neerleggen en indien nodig de tegenpartij dan nog eens na een maand en vervolgens een datum vast te leggen om te verschijnen op de rechtbank voor de uitspraak en nu haakt mijn advocaat af, nu moet ik dringend op zoek naar een andere advocaat maar kan al de lening niet meer betalen laat staan de eindafrekening van mijn advocaat en nu nog een andere advocaat zoeken die dan heel het dossier terug moet bestuderen en besluiten moet opmaken ik sta mooi voor schut ppff wat een rechtstaat is dat hier !

wil er aub iemand reageren en me raad geven wat ik moet doen, of kan doen ik weet het totaal niet meer
dank u

groetjes

bolleke1003
Topic Starter

#3 , 13 jul 2013 13:45

ongelooflijk dat op deze site totaal niet gereageerd wordt begrijp niet waarom deze site dan dient.
er moet toch iemand zijn die me wat raad kan geven wat te doen, REAGEER AUB!

Reclame

octopus

#4 , 15 jul 2013 13:09

Ik heb ook al vragen gesteld die onbeantwoord bleven. Dat kan gebeuren als niemand zich geroepen voelt....

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 jul 2013 13:44

ben dan voor hem een persoonlijke lening aangegaan
Voor die lening bent u verantwoordelijk

er is een rechtsgeldige overeenkomst daarvan opgesteld , is voor de rechtbank gekomen
Voor welke rechtbank was dat .... normaal is dat burgerlijke rechtbank. Niet naleven van een contract door partijen

maar na de eerste keer uitstel kreeg ik de keer erop ineens 3 zware aanklachten tegen mij ( misbruik van vertrouwen, valsheid in geschrifte en oplichting ), is dan naar correctionele gegaan daar 8 maanden nadien van elke klacht vrijgesproken maar wel bij de politie moeten gaan vingerafdrukken en foto's laten nemen en 200 blz bewijsmateriaal binnengebracht wat een vernedering als je weet dat dit allemaal valse beschuldigingen zijn,

Dat zegt u maar het is de rechtbank die beslist heeft dat u niet schuldig bent.

zou toen 2500 euro schadevergoeding krijgen en hij moet de gerechtskosten betalen maar helaas mr haalt het nog eens in zijn hoofd om beroep aan te tekenen en weer maanden wachten

Dat tegenpartij naar het Hof van beroep gaat is zijn goed recht. Maar heeft uw advocaat ook beroep aangetekend of is hij alleen in beroep gegaan.
En voor welke zaak de burgerlijke of de strafrechtelijke?

in Hof van beroep ook vrijgesproken (lijkt me logisch) maar daar 0.00 euro schadevergoeding en 82 euro gerechtskosten begrijpen voor wie begrijpen kan.

Nu moet het terug naar de Burgerlijke Rechtbank maar de maanden die dit nog in beslag zal nemen (pas begin volgend jaar) zijn nog maanden die ik de lening moet betalen en sta aan de rand van de afgrond is de laatste keer geweest dat ik dit heb kunnen betalen volgende maand lukt dit niet meer, heb al alles van waarde verkocht om de lening te kunnen blijven betalen maar helaas leef al 2,5 jaar in een hel samen met mijn dochter die op de koop toe ook niet beschermd is daar hij hier weggegaan is 2 dagen voor we een afspraak hadden bij de noistaris

Dat klopt toch er is een burgerlijke vordering voor de burgerlijke rechtbank ( ik denk eerste aanleg).
De strafbare feiten zijn voor de correctionele rechtbank gebracht EN MET een beroepsprocedure.
Eens dat uitgesproken kan de burgerlijke rechtbank uiteindelijk een beslissing nemen.
Ik begrijp alleen niet waarom uw advocaat geen schadevergoeding heeft gevraagd bij het strafhof.
(Vermoedelijk omdat er al een vordering was bij de burgerlijke rechtbank)
Tot hiertoe zie ik niets vreemd aan deze zaak, geloof me wij hebben een zaak lopen van 1991 en een van 1994 en een van 2001 en dit voor onder meer R.v.state.
Dat u dat niet prettig vindt en u kosten hebt is inderdaad niet leuk ...

Kan ik na da vrijspraak in Hof van Beroep aanklacht tegen hem indienen ? en welke dan?
Tegen wie klachten en welke? Als het tegen de tegenpartij is ...voor een tergend en roekeloos geding ... maar of dat enig soelaas zou bieden....

ik ga er vanuit als dat zo is je je advocaat daarvan op de hoogte stelt het gevolg was roepen en tieren tegen mij en na nazicht is toch gebleken dat ik het juist had had het trouwens 3 keer laten nakijken vooraleer hem daarover te spreken, op de koop toe houd hij zich niet aan de mondelinge afspraak dat ik hem 500 euro zou betalen bij het eerste onderhoud en dan pas na de rechtszaak de rest maar helaas kreeg vorige week een mail dat hij nog eens 500 euro eist dan moet u weten dat de tegenpartij eens een betaling van 1500 euro heeft gedaan en als ik aan mijn advocaat vroeg waarom dat hij dat niet wist voor mij was dit schuldbekentenis van dit bedrag heeft mijn advocaat ook reeds 500 euro provisie ingehouden met mijn toestemming natuurlijk maar in de brief zegt hij er dagdagelijks mee bezig te zijn en dit ver onder het bedrag is en zonder zijn ereloon daar is nooit iets over gezegd geweest hoeveel dit me zou kosten mijn vraag daarover is dan ook kan je die kosten ook van de tegenpartij terug eisen of niet, en na meer dan 1,5 jaar wachten en wachten kan hij me daarvoor provisie aanrekenen?

Versta ik allemaal niet zo goed ...uiteraard moet uw advocaat betaald worden. U mag toch tussen de €80 en €150 per uur rekenen voor een advocaat.

En die kosten dient u te betalen. U kan wel rechtsplegingsvergoeding (laten vragen) bij veroordeling, de gederfde som MET interest en eventueel de wettelijke intrest en al uw extra kosten

bolleke1003
Topic Starter

#6 , 16 jul 2013 04:58

hallo Franciscus,

dank je voor reactie,

ik ben idd verantwoordelijk voor die lening maar is aangetoond door bewijsmateriaal dat ik die aangegaan ben om zijn schulden te helpen betalen.

ik heb hem gedagvaard wegens het niet naleven van de overeenkomst en is dan eerst op burgerlijke rechtbank gekomen maar daar heeft de tegenpartij eerst uitstel gekregen de keer nadien moest het naar de correctionele , daar hij toen die 3 klachten tegen mij had ingediend. toen is de tegenpartij in beroep gegaan en mijn advocaat beweerde dat we niets konden doen alleen afwachten, in hof van beroep vrijgesproken aan de hand van al het bewijsmateriaal dat ik heb voorgelegd.

en nu terug naar de burgerlijke rechtbank om mijn centen te recupereren en in de overeenkomst staat 'indien bij het niet naleven van deze overeenkomst kan het bedrag ineens gevorderd worden met nalatigheid intresten en boete'

ik bedoelde klacht gaan neerleggen tegen de tegenpartij daar ik beschuldigd geweest ben van 3 zware feiten en hij heeft het gerecht helemaal misleid met leugens en bedrog eerst 8 maanden voor het onderzoek op de correctionele rechtbank , dan met in beroep te gaan nogmaals 4 maanden (sinds wanneer werkt e rechtbank gratis en al die onderzoeken al de mensen die zich daarmee hebben moeten bezighouden) goed wetende dat hij liegt en zo probeert eronder uit te komen.

het is allemaal begonnen bij de notaris die heeft eerst een aangetekend schrijven gestuurd om te melden dat het een rechtsgeldige overeenkomst was en hij zich daaraan moest houden maar na een mailtje terug en gewoon absurd heeft de notaris me doorgestuurd naar een advocaat, daar ik die lening moet afbetalen wist de notaris dat ik geen advocaat kon betalen maar hij kende de advocaat persoonlijk en zou eerst met hem gaan praten om te zien hoe dit op te lossen, daar het in het begin een simpele zaal bleek te zijn er was een rechtsgeldige overeenkomst die niet betwistbaar was zou de zaak snel rond zijn en heeft hij me toen mondeling gezegd van een eerste bedrag van 500 euro te storten en 300 euro deurwaarderskosten en dat ik pas het eindbedrag na de uitspraak moest betalen helaas kon niemand voorzien wat de tegenpartij allemaal van plan was.

ik kan na 2,5 jaar de lening niet meer betalen dus ga in de problemen geraken daarom heb ik contact opgenomen met de griffie van eerste aanleg om te zien of er al een datum in het vooruitzicht was wanneer de zaak zou voorkomen en bleek er na 3 maal na te laten kijken niets op de rol te staan, ik heb dit te kennen gegeven aan mijn advocaat en toen is die helemaal tilt geslagen dat ik hem niet vertrouwde en achter zijn rug om naar de griffie had gebeld en een hele hoop geroep en getier, heb dan naar zijn vennoot gebeld en idd de dag nadien bleek dat er ergens een fout was gebeurd en er niets op de rol stond, mijn advocaat nam dit persoonlijk dat ik hem beschuldigde maar dit is nooit het geval geweest ik heb het hem alleen mede gedeeld dat er iets niet in orde was.

ik heb hem dat in een mail dan ook vermeld dat ik hem zeker niet beschuldigde en ik dit alleen had gedaan omdat de situatie onhoudbaar wordt en ik weet dat een advocaat de gebruikelijke termijn afwacht wat normaal is maar als dit pas na enkele maanden te boven had gekomen zou dit catastrofale gevolgen hebben voor mij.

helaas kan hij niet toegeven mij onterecht te hebben behandeld en kreeg ik vorige week een mail dat ik maar op zoek moet gaan naar een andere advocaat.

groetjes

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 jul 2013 10:29

U kan in de procedure waarin u betaling van de lening vordert uw vordering uitbreiden en ook schadevergoeding vorderen voor het procesmisbruik (neerleggen valse klacht waardoor de burgerlijke procedure geschorst was) van de tegenpartij.

Wat met uw burgerlijk zaak vermoedelijk gebeurd is, is het volgend: wanneer in een zaak gedurende drie jaar niets gedaan wordt, wordt deze ambtshalve van de rol geschrapt, tenzij een partij vraagt de zaak toch op de rol te laten. Uw zaak werd vermoedelijk om die reden van de rol geschrapt. Dit is echter niet dramatisch. De zaak kan met een eenvoudig verzoek terug op de rol geplaatst worden, wel moet u dan het rolrecht opnieuw betalen.

U kan uw advocaat niet verplichten om nog verder voor u te werken. U kan wel eens nagaan of u, als rekening gehouden wordt met de last van de lening en deze in mindering gebracht wordt van uw inkomen, geen recht hebt op een pro deo advocaat.

bolleke1003
Topic Starter

#8 , 17 jul 2013 02:27

Hartelijke dank Scorpioen voor uw reactie,

Ik heb idd recht op een pro deo maar na navraag gedaan te hebben heeft men mij gezegd dat ik pas beroep mag doen op een andere advocaat indien de provisie en ereloon van de vorige volledig betaald is,

de zaak is zeker nog geen 3 jaar aan de gang want eerst heb ik afgewacht, toen naar de notaris die dan een aangetekend schrijven heeft overgemaakt en pas na antwoord een advocaat geraadpleegd toen is het op de rol gezet geweest en 3 maanden nadien voorgekomen dus is ongeveer 1,5 jaar geleden dat de hele procedure is begonnen, maar ik betaal de lening al een jaar langer

toen het arrest van het hof van beroep uitgesproken is was het volgens mijn advocaat enkele dagen later op de rol gezet geweest en daar moet er iets verkeerd gelopen zijn toen ik 1,5 maand nadien contact opnam bleek er niets op de rol te staan dus vandaar dat ik mijn advocaat daarvan op de hoogte heb gesteld, zijn vennoot die dan wel vriendelijk was heeft dit dan daags nadien laten nakijken en bleek zo te zijn en is toen op de rol geplaatst geweest.

dank u om me te zeggen dat ik wel een schadevergoeding kan vorderen voor procesmisbruik want valselijk beschuldigd worden is heel zwaar en heb daar heel erg onder geleden, ook omdat je iets met een goed hart doet en dit er zo aan toe gegaan is, dank je voor de raad

nu op zoek naar een pro deo als ik kan zonder eerst het hele bedrag te moeten betalen aan de vorige advocaat daar hij in zijn mail te kennen heeft gegeven dat de provisie en erelonen zullen opgesteld worden en ik dit naar best vermogen mag betalen, hopelijk kan ik dan alsnog een andere advocaat nemen want ben nu aan het wachten op de data's die eind deze week te kennen zullen zijn wanneer de tegenpartij nog betwist of niet en dan mijn conclusies dan nog eens de tegenpartij als dit nog nodig is en een pleitdatum , ik denk dat het dan ook tijd wordt dat ik een andere advocaat vindt want die zal het dossier dan nog helemaal moeten bestuderen vooaleer conclusies te kunnen opstellen

hartelijke dank voor de reactie alsook voor uw raad ,

groetjes

Terug naar “Archief”