Hallo,
Even de situatie schetsen.
Mijn vriendin is na 5 lange jaren CSR vandaag volledig schuldenvrij bevonden.
We houden zelfs nog een bedrag over op de csr rekening.
De schuldbemiddelaar heeft echter nogmaals voor de 2 de keer zichzelf een ereloon uitgekeerd.
Na 4.5 jaar schuldbemiddeling was er voldoende krediet om de schulden in 1 keer uit te betalen.
Alles dus naar de rechtbank voor bevestiging van de arbeidsrechtbank alsook het uitrekenen en goedkeuren vh ereloon v. schuldbemiddelaar.Ereloon werd goedgekeurd voor +-3300€
Na bevestiging rechtbank werden op 11/03/2013 alle schuldeisers alsook het ereloon uitbetaald.
Dus nu opnieuw wachten op bevestigingen van de schuldeisers van goede ontvangst.
Opnieuw dan alles naar de rechtbank en wachten op de definitieve "kwijtschelding".
De schuldbemiddelaar waarschuwde ons dat vanaf de datum 11/03/13 t.e.m. het moment van "kwijtschelding" dus (vandaag) +- 3 maanden er ook nog een ereloon moet betaald worden.Voor mij perfect,kan namelijk niet veel bedragen dacht ik ...
Dus nu volledige afrekening gekregen en blijkbaar heeft de rechtbank het nieuwe ereloon van 1100€ goedgekeurd en heeft
de schuldbemiddelaar dat dus ook van de csr rekening afgetrokken.
Wat ik dus niet begrijp is dat voor haar werk tijdens de eerste 4.5 jaar het ereloon 3300€ bedraagd
en voor de resterende 3-4 maanden van de CSR 1/3 nl. 1100€ moet betaald worden??
Maarja is goedgekeurd door de rechter dus zal wel correct zijn maar wilde toch nog een 2de opinie over dit.
Begrijp gewoon het grote verschil in bedragen niet...
Hopelijk kan iemand me hiermee helpen,
Alvast bedankt