Mijn dochter huurt sinds enkele maanden een appartement (beider namen staan op huurcontract) met haar vriend, die schulden heeft en in budgetbeheer zit. Hij huurt een appartement waarvan de huur afloopt einde van de maand (er is ook nog een rechtszaak met verhuurder omtrent onbetaalde huur). Vanaf dan zal zijn domicilie ook op de gezamelijke woonst staan. Ze hebben geen samenwooncontract of dergelijke. Wij hebben het merendeel van de inrichting van het appartement verzorgd (toestellen, meubels, ... wat me nog hadden staan of gekocht hebben) en onze dochter ook een deel. We vrezen ervoor dat hun relatie geen lang leven beschoren is en dat de vriend van onze dochter nooit enig financieel inzicht zal hebben. Rekeningen werden door hem weggeborgen en daarmee was voor hem de kous af. Hij is momenteel in budgetbeheer (OCMW) maar dat kan hij stopzetten gezien de schulden niet al te hoog zijn. Hij vindt ook dat hij zich onvoldoende kan permitteren en geeft (naar onze bescheiden mening) meer uit dan normaal. Onze dochter verdient een goed loon; hij werkt deeltijds en wil nu terug gaan studeren. Hij is enorm eigenzinnig en luistert naar niemand, ook niet naar onze dochter. Onze concrete vraag is: wat kunnen we doen om te vermijden dat heel de inboedel daar wordt opgeladen door een deurwaarder van zodra hij uit budgetbeheer is en nieuwe schulden maakt zonder medeweten van onze dochter.
Ik lig hier wakker van. Dank voor uw adviezen!