#12 , 08 okt 2013 01:07
Ruim pensioeninkomen? Per maand gaat er ruim 600 euro naar kinesist aan huis waarvan slechts een 300 terug betaald wordt, dan hebben we nog ruim 400 euro aan thuishulp en ong 80 euro aan kuisvrouw waar niets terugbetaald wordt. Dan heb ik het nog niet over de medicatie & dokterbezoeken (aan huis), waarvan ik niet exact weet hoeveel ze terug krijgt. Dan komt er nog dagelijks 2 maal per dag een verpleegster (om haar in en uit bed te halen, te wassen e.d.).
Neem dan nog 700 euro aan huur van een appartement (aangepast met bredere deuren e.d., wegens rolstoelgebruik).
Neem dan nog elektriciteit, water, gas, telefoon (enigste middel naar de buitenwereld), tv, huur medisch materiaal, etc nog eens 200 euro per maand. En dan is er nog geen eten of drinken.
Deze toestand was niet houdbaar, dus ik ben erbij komen wonen om al een 400 euro te besparen aan de thuishulp. Hiervoor moet ikzelf ruim 300 euro per maand opgeven aangezien het samenwonend is.
Ok, het lijkt dat ik heel wat kosten bespaar wat dus niet zo is. Ik betaal zelf nu een deel van de huur (300 euro nu ipv 450 ervoor), bijna dagelijkse inkopen doen (wat ik voor mijzelf slechts 2 maal per week deed), delen van de kosten etc. Uiteindelijk bespaar ik een kleine 200 euro per maand maar er wordt wel ruim 300 euro afgenomen moest ik werkloos zijn.
Laat ons dan ook eventjes erbij nemen dat ik zo goed als geen privacy meer heb, maar hiervoor heb ik zelf gekozen.
Momenteel is dit geen enkel probleem aangezien mijn contract alweer voor een maand verlengt is maar van zodra het begint te vriezen tot de dooi zit ik misschien zonder werk...
Het MB en KB spreken geen van beide over zorgwonen, bestaat ivm zorgwonen er nergens een KB ?