#1 , 04 nov 2013 20:31
hallo,
even handen in het haar : in 03-2013 Mercedes van 2001 met 200000 km gekocht bij garage met 1 jaar garantie.
na 1 week batterij al plat, garage is gekomen , eerst opgeladen en dan toch nieuwe moeten steken. tot daar... op 14-04-2013 auto plots in panne, lichten gingen niet meer, alle electronica uit (kon niet weten hoe snel je reed etc), ze zouden hem herstellen.
vanaf dan telkens gebeld, telkens belofte volgende week en dan weer etc, eerst naar nederland en dan naar duitsland om hen geld te besparen. de garagehouder zei zelf dat de bedrading defect was na opladen batterij, zijn fout.
spelletje ging door tot half september, we hebben 7 kids en met 1 auto ging dit fout, hun vervangwagen was een ramp. wij moesten telkens bellen, uiteindelijk ontbinding koopcontract gevraagd via in gebrekestelling van onredelijke herstelperiode, zware defect al in begin aanwezig en geen zelfde vervanging mogelijk.
hun antwoord telefonisch: "teveel geld aan die auto kwijt, nee sorry geen geld terug...." intussen ook wagen officieel afgegeven, per aangetekende brief, na week ervoor eerst email, en nog eens poging onderhandeling...
een week later ,intussen begin oktober, brief dat hun advocaat zou contact opnemen.
wij intussen ook naar advocaat en verzekering, dagvaarding vandaag binnen bij rechtbank, tegenpartij stuurt brief vorige donderdag via advocaat.
Zij beschuldigen ons dat wij de auto bij de defecte batterij naar de wip hebben geholpen door zelf een booster te gebruiken, dus dat het onze schuld is (wat weet ik wat een booster is in hemelsnaam, ik ben geen garagist!!!!!) en eisen een voorschot van 1500 euro voor de al gedane herstellingen (wablief, de auto is nog altijd defect) als voorschot, dus er volgt nog een rekening, bij weigering betalen dienen we de auto in huidige (kapotte) staat te halen....en jaar garantie???? eveneens beweren ze da we de auto niet willen omdat we de verkeersbelasting te zwaar vinden (we eisen immers 6 maanden terug omdat we dat voor niks hebben betaald) en dat dit naast de kwestie is.
van een omgekeerde wereld gesproken.... we zijn nooit in gebreke gesteld voor het kapotmaken van de auto, pas 6,5 maanden na defect en 1 maand na onze on gebreke stelling.
hoe bewijzen we nu dat we absoluut niet aan die auto zijn geweest????? waarom heb ik assistance verzekering, omda ik nikskes van auto's afweet.
maken we kans om in de rechtbank wettelijk ons gelijk te halen?
iemand raad of ervaring met zoiets?
dank bij voorbaat
we zijn zo maar eventjes 8500 euro kwijt...