groot ouders

maartje
Topic Starter

groot ouders

#1 , 09 jan 2014 12:28

hallo
onze oudste dochter is op 23-12 -2013 overleden bij een verkeersongeval .haar man is 10 dagen er na ook overleden .maar zij hebben 2 dochtertjes 7.5 en 2.5 jaar oud .hadden een eigenwoning gekocht .onze vraag is hoe moet het nu verder schoon ouders hebben direct de kinderen op gevangen en rechter er van op de hoogte gebracht .ja wij worden nu op een grote afstand gehouden van de kinderen en mogen alleen hen zien onder toe zicht van hen .en alles van onze kant word afgewezen wel naar andere familie en tantes dit gaat wel .zij wonen er daar met 8 personen onder 1 dak met de 2 kinderen er bij .hoe gaat dit nu verder nu zij alle 2 wees zijn .het huis willen ze zelf al verhuren kan dit zo maar
groetjes maartje
Laatst gewijzigd door maartje op 30 mar 2014 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 09 jan 2014 15:33

De vrederechter zal u nog horen voor hij over gaat tot de definitieve aanstelling van een voogd. Het huis verhuren kunnen zij nog niet, daar er nog geen voogd is aangesteld. Neem voor de zekerheid ook zelf contact op met de vrederechter.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jan 2014 18:15

Mijn deelneming bij het verlies van uw dochter en haar echtgenoot.
Hopelijk komt het snel in orde.

Is bevoegd de rechtbanken waar de ouders met de kinderen woonden.

Buiten de kinderen is hier ook nog de zaak van de erfenis.
Het beste neemt u contact op met uw notaris en vraag daar al eens welke stappen u het best kan zetten.

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 6428,d.ZGU" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

maartje
Topic Starter

#4 , 08 feb 2014 12:30

de voogdij is dus uit gesproken, de andere partij heeft het voorrecht omdat ze pleegouders zijn en de kindjes regelamtig zagen.Wij dus niet omdat het niet mocht van dochter haar man en diens moeder.De andere family is op voorrand met de vrederechter gaan spreken .Over hoe zij de kindjes hebben opgevangen en verzorgden na het ongeval , wij wisten van niks en zo dat het nu al 8 jaar gaat worden we van niks op de hoogte gebracht .Dochter zat al 13 jaar in deze cirkel en was daar zeer ongelukkig over dat ze geen contact met ons mocht hebben.(hopelijk is ze nu gelukkiger)Er werd afgesproken dat we de kindjes op zaterdag mochten hebben van 14 u tot 19 u , maar helaas 1ste x kwamen ze 14.45 tot ,18 u , de 2 de x kwamen ze om 16.15 u tot 17.15u, als we smsen bellen en mailen geen reactie.Telkens een smoes ze willen niet dit en dat, terwijl het eerder tegenover gesteld is.Nu is het wel dat ik toeziende voogd ben.Ze waren al bezig toen onze dochter net overleden was dat zij voor de kindjes zouden zorgen en wij MAAR het grotoudere recht kregen, we hebben dit gzegt tegen de vrederechter . Het is niet zozzer voor de kindjes te doen is maar eerder voor de macht en het geld wat ze er voor terug krijgen.We hebben al naar de vrederechter vermeld dat er geen medewerking is.Maarde griffier zegt tja is nu uitgesproken, kunnen er niks meer aan doen.De andere family is gehoord de kinderen aan beiden zijden ook , maar wij zijn niet gehoord, zoveel onrecht, wat nu te doen?????

Franciscus

#5 , 10 feb 2014 12:06

Vrederechter heeft zich uitgesproken over voogdij.
Staat in het vonnis dat u omgangsrecht hebt.
Als dat in het vonnis staat moet andere partij zich daar aan houden.
Elke maal geen gevolg of niet op tijd aangifte bij politie. Het zich niet houden aan een vonnis is strafbaar.

Turaki

#6 , 10 feb 2014 13:01

Klopt. Een kwartiertje te laat kan nog, maar vanaf een half uur toch PV laten opmaken door de politie (op moment zelf bellen en meldingsnr noteren, en zodra mogelijk naar kantoor met kopie van vonnis om PV te laten opmaken). Idem voor het te vroeg vertrekken.

Wat staat er juist over het toezicht tijdens die periode in het vonnis? Is er sprake van omgangsrecht?

Franciscus

#7 , 10 feb 2014 13:38

Verder vrederechter beslist over voogdij.
U bent toeziende voogd dat wil zeggen dat indien het vonnis niet wordt gevolg u zo wie zo om die reden al verslag kan uitbrengen aan de vrederechter
http://www.houvast.be/tekst312_1.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder zijn er twee procedures te volgen via politie wegens niet respecteren omgangsrecht ...correctionele vervolging
Via jeugdrechter om de omgangsregeling te wijzigen.

U kan best eerst proberen via bemiddeling met de andere grootouders een gesprek op gang te brengen gelet dat dit de beste oplossing is voor de kinderen.
Belang kinderen primeert.
http://www.juridat.be/bemiddeling/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.voba.be/page.aspx?pId=2041&m ... middeling/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bemiddelingvzw.be/index.php? ... &Itemid=28" onclick="window.open(this.href);return false;

maartje
Topic Starter

#8 , 26 feb 2014 21:59

We hebben inmiddels de 2 kidnjs 2x mogen zien, Ze eisen telkens dat ze er bij moeten zijn.Nu hebben ze ons een mail gestuurd dat het zeker niet de bedoeling is om de kindjes iedere zaterdag te zien want dat past niet in hun leven, de kindjes hebben chiro, dans en zwemles alsok verjaardags feestjes.We hebben inmiddels een andere advocaat genomen, daar de andere niet veel zei nog reageerde. we krijgen ze nu aanstaande zaterdag van 14-16 u maar ze eisen alweer met hun erbij .Wat nu? Wat als ze er weer bij willen zijn?
de advocaat steld voor om naar jeugdrecht bank te gaan.Als ook ik ben nog steeds niet geinformeerd voor een notaris om hun nalatenszchap te noteren

maartje
Topic Starter

#9 , 14 mar 2014 22:05

dochter mocht geen omgang hebben met ons van zijn family,al jaren niet meer, werd opgstookt en afgedreigt door haar man en diens family , dit is al 9 jaar bezig ze heeft me nog gestuurd mama en papa denk eraan ik hou heel veel van jullie, dit dateerd van een paar jaar terug. Wij hebben dit geaccepteerd en we hebben geen contact met dochter meer gezocht daar ze dan in een hel van leven belande.Zijn ouders zijn ook pleegouders en hebben voor recht zoals ze ons vertelde,( zijn family dus) Ze kenne de vrderechter heel goed, want we kwamen binnen en hij vroeg we gaan dit samen he he' mvr .... ik had nog niks gezegt, nu staat het al zo ver dat we de kindjes 2x hebben mogn zien telkens eisen ze dat zei er bij zijn. de laatste x vroeg ik vriendelijk of hij ( zijn broer) dus ons wou laten en zodat we konden met de kindjes 2 uurtjes konden spelen , waarna hij het op schreeuwen en bedreigen kwam, toen nama hij mijn arm en wrong die om.De politie is moeten komen, ik wil aanklacht indienen, maar we worden vriendelijk gevraagt tot e politie ons een afspraak geeft omtrent deze aanklacht, ik ben al daar ge weest + heb eens gebeld wanneer ik nu mag komen, maar ik voel me een beetje van kastje naar de muur gestuurd.Zijn broer dreigde ermee eens alles lekker uit te smeren, zodat we helemaal geen recht meer hebben. Moet zeggen zij hebben overal hun mannetje staan en wij niet, met andere woorden zijn van die mensen die over lijken gaan als ze iets willen bekomen.en nu?

Franciscus

#10 , 15 mar 2014 14:23

Als ze eisen daar bij te zijn en dat staat NIET in het vonnis kunnen ze dat niet eisen.
U zal zelf best een notaris aanspreken.

Bij interventies gebeurd het inderdaad meer en meer dat u op een iets later tijdstip wordt uitgenodigd maar niets belet u zelf langs te gaan en aangifte te doen van de opzettelijke slagen en verwondingen ( wel doktersattest ) .
Neem al eens contact op met de dienst SLAchtoffer ZOrg van uw lokale politie.

Een duidelijk laten uitleggen wat voogdij en toeziende voogd als bevoegdheden hebben.

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 2401,d.ZG4" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justitie.belgium.be/nl/themas_en ... _gezinnen/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 2401,d.ZG4" onclick="window.open(this.href);return false;

maartje
Topic Starter

#11 , 30 mar 2014 22:41

We hebben inmiddels klacht neer gelegd ,ijg ik een mail dat ze de caminonet, hebben genomen omdat ze die nodig hebben voor de kindjes, er is geen overleg met mij gebeurd niets.Hun advocaat stuurde dit' zodat er geen discussie kan gebeuren.Ik ben hier niet tevreden over ze krijgen 2500 euro per maand en dan moet ze nog dingen hebben waar ze eigenlijk geen recht op hebben.We kregen ook een factuur waar ze een grafzerk hebben besteld, dochter en echtgenoot liggen in graf kelder, , wij hebben niet eens inspraak gehad en de steen zou morgen al geplaatst worden. wij hebben dus niets onder tekend

Terug naar “Andere”