LOONFICHE

pietjepek61
Topic Starter

LOONFICHE

#1 , 13 mar 2014 18:09

Hallo,
onze vorige huurders zijn vertrokken en moeten nog een 3 tal maand betalen. Ondertussen hebben wij ons huis terug volledig in orde gezet en is het terug klaar om te verhuren.
Gisteren zijn kandidaat huurders langsgeweest,

1. mogen wij een loonfiche vragen ( ons immo bureau is niet happig op dit te doen)
2. heeft er iemand een kopij van een zeer goed huurcontract (het perfekte ? in zover dit bestaat ).

Alle tips en info is welkom en alvast bedankt voor de moeite.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 13 mar 2014 18:15

Dat mag je zeker vragen, huurder is niet verplicht dit te geven maar jij bent niet verplicht aan hen te verhuren.
Elke verhuurder zou dit moeten vragen, zo sluit je al veel miserie achteraf uit. Ook navragen bij werkgever.
Hier bij nuttige documenten staat er een heel goed vb van huurcontractt in :

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 87&t=32554" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

archimedes

#3 , 14 mar 2014 12:51

moet je dan geen reden geven waarom je niet aan hem/haar wil verhuren?
Kan de kandidaat huurder geen "discriminatie" inroepen?

Reclame

sloeberken

#4 , 14 mar 2014 13:04

Je moet nooit een rede opgeven, jij kiest zelf u huurder. Enkel mondeling vragen, niet op papier zetten.
Bij bezichtiging spreek je gewoon af dat je binnen de x dagen een beslissing neemd.
Als u pand u lief is en vele miserie wil vermijden de nodige tijd nemen voor je een beslissing neemd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Atomsk

#5 , 14 mar 2014 16:21

Ik vind het als huurder toch verdorie kras dat sommige verhuurders je beoordelen op je inkomen.
Ik verdien goed mijn brood en werk al jaren vast. Mijn vriendin werkt ook al jaren vast, maar via interim contract (horeca, go figure).

Enkele "grotere" immo kantoren durven hier (interim) een punt van te maken. Dan kook ik toch wel een beetje - wie is een huurder of zelfs een immo kantoor om daar op te gaan filteren, ook al werkt een persoon reeds jaren onafgebroken onder interim?

bambipower

#6 , 14 mar 2014 19:44

Je kan ook een afschrift laten zien van je spaarboekje :mrgreen:
Ik heb er eentje geweten, die meer geld op zijn rekening had, dan dat mijn huis kost dat hij wou huren.

Hij begreep, dat je als huisbaas toch enige zekerheid wil... en dat je verplicht wordt te selecteren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 mar 2014 19:56

Ik vind het als huurder toch verdorie kras dat sommige verhuurders je beoordelen op je inkomen.
Later, als je groot en rijk zult zijn, en een paar appartementen of te huizen te verhuren hebt, zal je wel anders piepen.
Heb jij soms graag dat een huurder de huur niet wil-kan betalen en soms tot 6 maanden huur achter staat alvorens je hem kan uitdrijven, en je bijna 100 % zeker weet dat je die nooit nog zal kunnen recupereren.?

Terug naar “Huren”