Retributie foutief parkeren

pachenka
Topic Starter

Retributie foutief parkeren

#1 , 08 sep 2014 20:49

Beste forumleden,

vandaag ontving ik uit de handen van een privé parkeerbedrijf (nl OPC) een herinnering tot betaling van een retributie wegens verkeerd parkeren.
Ik ben hier echter heel verwonderd over, gezien de plaats die wordt aangegeven op de retributie.
Het gaat hier nl. over een gemeente en straatnaam waarvan ik deze plek nog nooit bezocht heb (nl Ninove).
Ik ben er dan ook zeker van dat het parkeerbedrijf hier een fout heeft gemaakt (foute nummerplaat?).

Inmiddels heb ik het bedrijf aangeschreven met de vraag mij een bewijs (foto) te bezorgen van de parkeerovertreding, zodat ik zekerheid krijg mbt het foutief geparkeerde voertuig.

Aangezien de overtreding plaats vond op 16/08 kan ik niet meer met zekerheid zeggen wat ik die dag gedaan heb.
Ik wens echter nogmaals te benadrukken dat ik met zekerheid niet in Ninove ben langsgeweest.

Welke stappen dien/kan ik hierbij nog verder te ondernemen?
Aangezien het slechts een boete van €16.5 betreft, ben ik niet bereid deze zaak tot het uiterste uit te spitten.
Ik wens echter wel niet te betalen voor een overtreding die ik niet beging.

Bedankt voor jullie raad.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 08 sep 2014 21:20

Aangezien het slechts een boete van €16.5 betreft, ben ik niet bereid deze zaak tot het uiterste uit te spitten.
Dit spreekt mekaar natuurlijk tegen. Volhouden is de boodschap! De foto opvragen is de juiste eerste stap.

giserke

#3 , 08 sep 2014 22:29

Retributie voor verkeerd parkeren. Dat is dus een verkeersovertreding, vast te stellen door de politie.
Hier bestaat toch geen retributie voor, maar een minnelijke schikking?
Een parkeer retributie is voor als je niet betaald hebt.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 sep 2014 22:44

€ 16,5 zal GEEN boete voor verkeerd parkeren zijn...dus topicstarter is vermoedelijk fout in het vermelden wat het was.

pachenka
Topic Starter

#5 , 09 sep 2014 11:08

Bedankt voor jullie antwoorden.

Inmiddels echter antwoord gekregen van OPC dat zij een 'foutje' maakten mbt de nummerplaat.
Dossier werd dus afgesloten.

Rudy_M

#6 , 09 sep 2014 15:30

Beste forumleden,

vandaag ontving ik uit de handen van een privé parkeerbedrijf (nl OPC) een herinnering tot betaling van een retributie wegens verkeerd parkeren.
Ik ben hier echter heel verwonderd over, gezien de plaats die wordt aangegeven op de retributie.
Het gaat hier nl. over een gemeente en straatnaam waarvan ik deze plek nog nooit bezocht heb (nl Ninove).
Ik ben er dan ook zeker van dat het parkeerbedrijf hier een fout heeft gemaakt (foute nummerplaat?).

Inmiddels heb ik het bedrijf aangeschreven met de vraag mij een bewijs (foto) te bezorgen van de parkeerovertreding, zodat ik zekerheid krijg mbt het foutief geparkeerde voertuig.

Aangezien de overtreding plaats vond op 16/08 kan ik niet meer met zekerheid zeggen wat ik die dag gedaan heb.
Ik wens echter nogmaals te benadrukken dat ik met zekerheid niet in Ninove ben langsgeweest.

Welke stappen dien/kan ik hierbij nog verder te ondernemen?

Bedankt voor jullie raad.
Laat het parkeerbedrijf OPC (http://www.parkeren.be/parkeren" onclick="window.open(this.href);return false;) weten dat je auto daar niet geparkeerd stond.
Je insinueert het gebruik van een valse nummerplaat. Vraag naar het merk van de auto dat ze hebben beboet. Parkeerbedrijven zoals Da Vinci noteren het merk van de wagen op de bon.
Reageer zoals gevraagd op de webstek van het parkeerbedrijf: http://www.parkeren.be/parkeren" onclick="window.open(this.href);return false;

Turaki

#7 , 09 sep 2014 15:37

...
Alles lezen voor u post, TS heeft gemeld dat het reeds opgelost is.

Terug naar “Andere”